Controller
Stockholms stad; Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; Ekonomiavdelningen i Stockholm Stockholms Stad
Farsta SDF
Ekonomiavdelningen
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Farsta är ett växande område som utvecklas med ny bebyggelse. För närvarande bor det närmare 50 000 personer i cirka 25000 hushåll. Farsta stadsdelsområde består av stadsdelarna Fagersjö, Farsta, Farstanäset, Farsta strand, Gubbängen, Hökarängen, Larsboda, Sköndal, Svedmyra och Tallkrogen med sina skilda karaktärer av äldre småhusbebyggelse, 50-talsförort och Farstas höghus.
I Farsta är det nära till både natur och till service och kommunikationer. På kort tid kan du vara ute i skog och mark eller vid någon av Farstas två sjöar Magelungen och Drevviken. Det tar cirka 20 minuter med tunnelbana till Stockholm city. Farsta centrum är en dynamisk stadsdel med ett aktivt kultur- och föreningsliv. Där finns också ett centrum med stort utbud från runt 150 butiker och restauranger.
1 plats(er).Du kommer att arbeta på en ekonomienhet med tre controllers och en redovisningsansvarig. Farsta stadsdelsförvaltning består av sex avdelningar varav ekonomi och resultatstyrning är en. Avdelningen innefattar funktionerna ekonomi, verksamhetsutveckling, upphandling samt IT och telefoni. Du ska som controller stödja budgetansvariga chefer inom ett eller flera av våra verksamhetsområden i budgetarbetet samt med prognoser till månads- och tertialrapporter och årsberättelse. Du har också ett särskilt ansvar för att bevaka sakfrågor och utveckling inom ditt ansvarsområde. Du ska genomföra verksamhetsanalyser inom ditt ansvarsområde samt tillsammans med ekonomichefen medverka i förvaltningens övergripande budgetarbete.
Högskoleexamen inom ekonomi eller annan relevant utbildning. Kunskaper om offentlig förvaltning och gärna erfarenhet av arbete med budget- och uppföljningsprocesser i kommuner. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet av arbete i något ekonomisystem, erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso är meriterande. Det är viktigt med ett intresse för kommunal verksamhet.
Som person är du en god pedagog och kommunikatör, både i tal och i skrift, och har mycket god förmåga att samarbeta. Du har gott omdöme och numerisk analytisk förmåga och ska kunna arbeta självständigt. Det är viktigt att du kan arbeta både strategiskt och operativt och att du är van att lösa problem och anta utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Farsta stadsdelsförvaltning eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser gärna sökande som bidrar till detta.
Stadsdelsförvaltningen vill verka hälsofrämjande och erbjuder sina anställda olika förmånliga friskvårdserbjudanden. Rökfri arbetsplats tillämpas.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Ekonomichef Pär Dahlqvist,508 18 118
Saime Civas, Vision, 508 18 000 (facklig)
Lisa Andersson, SACO, 508 18 000 (facklig)
Tillträde: Snarast efter överenskommelse
Publiceringsdatum2013-05-29Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-18
Ansökan skickas till:
Ekonomiavdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A21422
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStockholms stad; Ekonomiavdelningen
AdressStockholms stad; Ekonomiavdelningen
Farsta SDF
Jobbnummer 1567742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.