Content Manager sökes för rekrytering till Semper!

Professional Consulting / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Professional Consulting

Är du självgående och har goda kunskaper av nya medier och kommunikationskanaler? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker nu en Content Manager/Marknadskommunikatör till marknadsavdelningen på Semper barnmat. Marknadsavdelningen på Semper barnmat genomför nu en stor förändring i sättet att kommunicera med dagens föräldrar. Rollen är ny på Semper därav kommer du till viss del kunna vara med att forma tjänsten och komma med nya idéer och förbättringsområden.
I din nya roll på Semper står du inför en utmaning då du kommer att arbeta mer aktivt för att hitta nya kommunikationsvägar. Denna förändring kräver stort fokus på att kontinuerligt skapa information, studera målgruppens digitala vanor och interagera direkt med konsumenter via digitala medier.

I och med denna förändring söker Semper nu en Content Manager/Marknadskommunikatör för att arbeta operativt med att stärka Sempers varumärke i all marknadskommunikation med fokus på digitala kanaler. Du kommer även att utveckla och uppdatera Sempers hemsida så att innehållet känns intressant och relevant för målgruppen. I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att:

• Vara operativt ansvarig för WEB, Facebook, Instagram, digital annonsering och kundklubb
• Agera kravställare och beställare av tekniska tjänster
• Öka Sempers närvaro i digitala medier utifrån målgruppens beteende
• Öka graden av interaktion med målgruppen samt varumärkeslojalitet
• Driva Sempers digitala kundklubb
• Koordinera nordisk marknadskommunikation
• Budgetering och uppföljning

Uppdraget innebär att vi på Professional Consulting sköter rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av Semper som sitter i fräscha lokaler i Sundbyberg. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och beräknas starta omgående, då vi hittat rätt person. Kontorstider tillämpas.

Du som söker tjänsten har arbetat med marknadskommunikation i digitala medier under minst två år. Du har god kännedom kring målgruppens mediavanor samt digitala kanaler samt god vana av att kommunicera i text och bild. Du har en högskoleutbildning mot kommunikation eller marknadsföring, viktigast är dock erfarenhet från liknande roll. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Google Analytics, Facebook, Instagram, Twitter samt sökordsverktyg, CRM-verktyg, etc.

Som person är du initiativrik och vågar testa nya saker, du är självgående och har god samarbetsförmåga. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, du har lätt för att ta kontakt med personer både internt och externt.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2013-12-19

Arbetstider och omfattning
HELTID

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1733985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: