Community Manager - Sociala Medier till globalt elektronikföreta
MultiMind Bemanning AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
MultiMind söker för kundsräkning dig som är intresserad av Sociala Medier och Teknik, för en rekrytering med start så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2016-01-19Om företagetVår kund är en global aktör inom marknadsföring, de öppnade sitt nordiska kotor i Stockholm under 2013. De behöver nu förstärka sitt team med en till kollega. Företaget arbetar med att skapa kreativa idéer kombinerat med kunskap om teknik, de ligger i framkant i dagens digitala värld.
De behöver nu förstärka sitt team kring deras främsta kund som är ledande nom hemelektronik och teknik. Du kommer primärt arbeta med att skapa en bra kundupplevelse genom kundkontakt via Sociala Medier. Vilket ger dig möjligheten att vara i delaktig i marknadsföring av modern teknik och produkter som förändrar människors liv samt beteenden.
Tjänstebeskrivning
Som Community Manager för Sociala Medier ansvarar du för att observera och moderera flödet på Sociala Medier (Facebook, chat samt andra kanaler) för deras kund inom hemelektronik. Frågorna är till stor del av teknisk karaktär och därför är det viktigt med ett teknikintresse .
Du kommer:
Moderera och analysera samtal i dina flöden samt uppmuntra till samtal och diskussion om aktuella produkter och kampanjer. Ge svar på kundfrågor via Sociala Medier (Facebook, chat samt andra kanaler). Hantera feedback från kunder och förmedla det vidare inom företaget. Posta inlägg på Sociala Medier i linje med din kunds profil och marknadsförings strategi. Tillsammans med din Accout Manager planera och skapa inlägg inför varje vecka. Följa planering för kommande kampanjer och releaser. Stödja din Account Manager i att skapa månadsvisa rapporter för ert arbete till kund. Vara delaktig med din Account Manager i samtal med er kund i skapandet av nya långsiktiga strategier för att skapa en så bra upplevelse som möjligt på er kunds Sociala Medier.
Utbildning och personliga egenskaper
Utbildningsbakgrund:
Minst Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet:
Meriterande (inget krav) med tidigare erfarenhet inom kundtjänst. Meriterande (inget krav) med tidigare erfarenhet inom service. Meriterande (Inget krav) med tidigare erfarenhet som säljare inom teknikprodukter.
Personliga egenskaper:
Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Duktigt på att kommunicera genom text. Teknikintresse och kunskap om ny teknik. Passion för Sociala Medier. Kreativ och delar gärna med sig av idéer och tankar. Meriterande (inget krav) med kunskaper i programvaror för bild och video redigering.
Vi söker dig som drivs av att få saker gjort genom kreativitet och samarbete.
Intresserad?
Då rekommenderar vi att du skickar in din ansökan direkt!
Vi har intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ta chansen att få arbeta i ett internationellt bolag och med en kund som är ledande inom hemelektronik.
Varaktighet, arbetstid
Rekrytering Omgående
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Hägnemark +46 8 21 67 18
Marjut Adalberth +46 8 21 67 46
FöretagMultiMind Bemanning AB
AdressMultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 66
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2623015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.