Commercial Administrator

Nelson Garden AB / Administratörsjobb / Tingsryd
2025-10-17


Visa alla administratörsjobb i Tingsryd, Lessebo, Emmaboda, Växjö, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nelson Garden AB i Tingsryd

Vill du vara en nyckelperson i ett av Nordens ledande trädgårdsföretag? På Nelson Garden får du chansen att kombinera din administrativa skicklighet med ett genuint intresse för ordning, struktur och samarbete. Vi söker nu en Commercial Administrator till vårt huvudkontor i Tingsryd - en roll där du blir en viktig del av vårt kommersiella team och bidrar till att skapa smidiga processer och nöjda kunder.
Om Nelson Garden
När man föreställer sig en trädgård tänker nog de allra flesta på en vidsträckt plats utomhus. Villatomten, en grönskande oas, en rabatt med blommor eller ett trädgårdsland egenodlade grönsaker. Men hos Nelson Garden tycker vi att en trädgård kan skapas var som helst. På lägenhetens lilla balkong, i vardagsrummet, på köksbänken eller till och med i garderoben. Vilken plats som helst där det går att plantera, ge näring och odla ett frö i jord eller vatten, tycker vi är en möjlighet att komma närmare naturen.
Vill du vara med oss och utmana idén om vad som är en trädgård? Vill du bli en del av vårt Caring Hero Team?
Nelson Garden är ett av Nordens största trädgårds- och odlingsföretag. Vår vision är ett friskare samhälle, där odling ger människor glädje och stolthet och bidrar till fler växter och djur omkring oss. Vi vill hjälpa fler att komma närmare naturen genom odling, oavsett var de bor. Läs mer på www.nelsongarden.se.
Om rollen
Som Commercial Administrator ansvarar du för att stötta vår kommersiella organisation med administration, dokumentation och koordinering kopplat till kund- och säljavtal. Du arbetar nära våra Key Account Managers och säljteam, och fungerar som en central länk mellan kunder, interna avdelningar och externa samarbetspartners.
Rollen passar dig som trivs i en koordinerande funktion, gillar att ha många kontaktytor och har öga för detaljer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Stödja KAM/säljteam med offerter, prislistor och kundunderlag.
Ansvara för kundmasterdata, inklusive inläsning, vård av data, analys och felsökning.
Hantera masterdata i externa tredjepartssystem som krävs för kedjekundernas affärer.
Koordinera med logistik, ekonomi och övriga interna funktioner för effektiva processer.
Självständigt hantera kundkontakter och lösa frågor som kräver snabb och professionell respons.
Följa upp avvikelser, reklamationer och bidra till processförbättringar.
Ansvara för utskick till återförsäljare (DM:er, nyhetsbrev, viktig information vid exempelvis varuretur eller tillbakadragning).

Publiceringsdatum
2025-10-17

Kvalifikationer
Utbildning & erfarenhet
Gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi, administration eller handel. Eftergymnasial utbildning är meriterande.
2-3 års erfarenhet av administrativt arbete inom försäljning, kundsupport eller logistik.
Vana att arbeta i affärssystem och CRM-system.
Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
Erfarenhet av internationell handel, inköp eller logistik är meriterande.

Språk
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
Kunskaper i övriga nordiska språk är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en noggrann och strukturerad person som trivs med att skapa ordning och effektivitet. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera, och du gillar att ha kontakt med både kollegor och kunder.
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
Serviceinriktad och kommunikativ
Strukturerad med hög noggrannhet och känsla för detaljer
Flexibel och lösningsorienterad
Bekväm med att hantera flera uppgifter parallellt i ett högt tempo
Affärsmässig och ansvarstagande med ett öga för förbättringar
Och du har en god förmåga att prioritera och styra ditt eget arbete

Så ansöker du
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag, dock senast 5 november. Skicka in din ansökan med CV samt personligt brev om varför du söker tjänsten och varför just du skulle vara rätt person för rollen, till ansokan@nelsongarden.se
Placeringsort: Huvudkontoret i Tingsryd on-site
Anställningsform: Heltid, tillsvidare efter provanställning
Lönespann: 32 000 - 38 000 kr/mån
Vid frågor, kontakta:
Contact Center Mananger
Saara Karhunen
070-364 08 49
saara.karhunen@nelsongarden.com
HR
Kirse Odin
070-6881199
kirse.odin@nelsongarden.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-05
E-post: ansokan@nelsongarden.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nelson Garden AB (org.nr 556127-6071)
Lokgatan 11 (visa karta)
362 31  TINGSRYD

Jobbnummer
9562822

Prenumerera på jobb från Nelson Garden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nelson Garden AB: