Collection Advisor som brinner för god service

Intrum Justitia Sverige AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Stockholm, Upplands-Bro, Uppsala, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Vi söker en driven och positiv Collection Advisor till vår grupp som arbetar med fordringar inom B2B. Vårt B2B-team har många betydande företagskunder, vilket innebär både spännande utmaningar och möjligheter att vidareutveckla våra arbetssätt. Därför söker vi nu två nya kollegor som brinner för att ge Intrum Justitias kunder den bästa lösningen utifrån deras situation!

Som Collection Advisor samarbetar du internt med kollegorna i teamet och säljare/KAM för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. I dina kontakter med uppdragsgivande kund har du ett konsultativt förhållningssätt, vilket betyder att du bistår med information och råd i frågor som rör inkassoprocessen. Som Collection Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Det löpande arbetet består i att handlägga kundens pågående ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Du har ett självständigt kundansvar samtidigt som du samverkar med övriga inom teamet för att handläggningen och det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav. Du ansvarar också för att göra löpande & månatliga kundanalyser kring kundens resultat och komma med förslag på utvecklingar och förbättringar i hantering av kundens ärenden och samarbetet.

Du ingår i ett team som tillsammans driver den löpande handläggningen av våra kunders inkassoärenden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.

Publiceringsdatum
2016-06-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik samt tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har förmåga att fungera som Intrum Justitias ansikte utåt och kontaktperson gentemot våra uppdragsgivare. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassoprocessen samt ha en god analytisk förmåga där du kan dra dina egna slutsatser. Vi värdesätter ditt driv och din utpräglade servicekänsla där du alltid sätter kunden i centrum!

Du trivs med ett högt arbetstempo där du strukturerar upp din tid på ett effektivt sätt. Du är även van att arbeta självständigt och fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Då vi är ett team som tillsammans levererar tjänsten till kund är det viktigt för oss att du bidrar till ett gott samarbete, sammanhållning och en härlig stämning i teamet.

Anställningsvillkor
Det är två tjänster som ska tillsättas i den här rekryteringen. Tjänsterna består av en tillsvidareanställning och ett vikariat som beräknas pågå runt ett år med, möjlighet till förlängning.

Är du intresserad?
Urval och intervjuer kommer att pågå under ansökningstiden.

Lina Nyberg, Team Manager för B2B, är på semester mellan den 18 juli och den 22 augusti och då kommer rekryteringen att vila en period. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Heltid - en tillsvidareanställning och ett vikariat Tillträde snarast möjligt

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Lina Nyberg (Team Manager) 08-6167745
2) Jeanette Göthlin (Unionen) 08-616 77 88

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14, Nacka

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2919995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: