Coca-Cola AB - Brand Manager Tea & Portfolio Expansion
Academic Search International AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Search International AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Värmdö,
Södertälje eller i
hela Sverige Rollen som Brand Manager för Tea & Portfolio expansion är central i den svenska organisationen och kräver ett holistiskt samt analytiskt synsätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
Brand Management - Tea och andra nya varumärken
• Leda, utveckla och exekvera de årliga marknadsplanerna i tätt samarbeta med den centrala marknadsorganisationen samt den lokala bottlern
• Samarbeta med den centrala marknadsorganisationen och våra lokala byråer för att initiera, utveckla, modifiera och anpassa kommunikationen för högsta relevans och effekt på den svenska marknaden.
• Jobba tillsammans med de lokala portfölj och shopper-marketingteamen för att tillsammans med dem utveckla, stärka och stödja aktiviteter i butik och identifiera tillväxtmöjligheter.
Det här behöver du för att lyckas:
I den här rollen krävs det att du har egen erfarenhet av att ha analyserat marknaden, identifierat möjligheter samt lanserat nya varumärken på den svenska marknaden. Vi ser gärna att du har ett gott varumärkeskunnande och förståelse för hur man driver upp mindre varumärken på den svenska marknaden med begränsade resurser. Du har ett driv, vilja och uthållighet att utforska och utveckla nya möjligheter. Du är analytiskt lagd, men vågar ta kalkylerade risker för att utveckla affären, samtidigt som du lär av dina misstag. Du arbetar konsekvent för att Coca-Cola AB och bottlern ska ha en samsyn och gemensamt ledarskap för nya affärer.
Du behöver också ha:
• Relevant högskoleutbildning
• Erfarenhet av arbete med NPD
• Erfarenhet inom projektledning
• Ett starkt analytiskt sinne och förhållningssätt
• Starkt affärstänk och god förmåga att leverera resultat
• Förmåga att entusiasmera, påverka och kommunicera
• God kunskap om den svenska FMCG marknaden
• Kunskap inom P&L och erfarenhet av att skapa business case
• Meriterande om du tidigare arbetat som beställare mot byrå
• Mycket goda kunskaper i svenska och affärsengelska både i tal och i skrift
Egenskaper:
• Eget driv och handlingskraftig med en förmåga att navigera i komplexa miljöer.
• Villig att utforska nya möjligheter och en uthållighet att ta dem hela vägen i mål
• Självgående och resultatinriktad med stark ansvarskänsla. Tar ansvar för affären.
• Kreativt sinne kombinerat med ett entreprenöriellt synsätt och framåtblickande energi
• God kommunikativ förmåga samt ödmjuk, lyhörd och engagerad.
• Nätverkare, duktig på att bygga trovärdiga och pålitliga relationer inom och utanför företaget - en stark ambassadör för företaget.
Coca-Cola har varit verksamt i Sverige sedan 1953.
Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Coca-Cola® classic, Coca-Cola zero® sugar, Coca-Cola® light, Fanta®, Fanta zero® sugar, Sprite®, Sprite® zero sugar, MER®, Bonaqua Silver®, Powerade® och Minute Maid®.
Hållbara frågor är viktiga för oss och för våra partners. Coca-Cola i Sverige har åtagit sig att minska antalet kalorier i produktportföljen med 20% till 2020. Redan 2020 ska 50 procent av materialet i PET-flaskor vara återvunnen plast. För ytterligare information om våra hållbara åtaganden och åtgärder besök gärna coca-cola.se.
Publiceringsdatum2019-01-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-19
Ange följande referens när du ansöker: Coca-Cola AB
KontaktAnnicka Roos
annicka.roos@academicsearch.seFöretagAcademic Search International AB
AdressAcademic Search International AB
Grev Turegatan 27
11438 STOCKHOLM
KontorsadressGrev Turegatan 27
Jobbnummer 4544239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.