Client Consultants till Intrum

Intrum Sverige AB / Butikssäljarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Nacka, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Gillar du att ha många kontaktytor och att ge kundservice i toppklass? Har du dessutom sinne för affärer och erfarenhet av ekonomi? Då är det dig vi söker!

Som Client Consultant kommer du att arbeta självständigt och ha ansvar för vår leverans till ett antal egna kunder, och samtidigt vara en del av ett team. Du kommer att samverka med andra interna funktioner såsom Försäljning, Affärsutveckling & IT, Ekonomi samt inom Client Onboarding och Client Support.
Syftet med rollen Client Consultant (CC) är att ge våra kunder en kontaktyta för deras operativa frågor oavsett vilka produkter/tjänster som Intrum ska leverera. CC:s uppdrag och arbetsinnehåll formas utifrån den kategori av kunder som man ansvarar för.
Som CC ansvarar du för kundkontakten för den operativa leveransen av samtliga tjänster och det resultat som Intrum skapar till kunden, genom tjänsterna. Det betyder att du på daglig basis svarar på frågor, är rådgivande, analyserar och verkar för att förbättra kundens och våra rutiner, samt strävar efter ett bättre resultat för båda parter inom ramen för Intrums tjänsteutbud. Du vägleds i ditt arbete av våra koncept, rutiner och regelverk, instruktioner och policys, avtal, kundunika lösningar, kvalitetskrav och våra värderingar. Vi har kunder inom olika typer av segment, tex, Telecom, Bank & Finans, Retail, Försäkring och Offentlig Sektor. Nu är vi är i ett läge där affären växer och behöver utöka teamet med två personer.

Publiceringsdatum
2019-01-15

Dina arbetsuppgifter
Aktivt arbeta med och driva förbättringsförslag.
Ta fram nyckeltal per kund kompletterat med analys och åtgärdsförslag
Säkerställa effektiva och kvalitetsenliga rutiner för kundunika lösningar
Genomföra operativa möten med kunder, inklusive uppföljning med kund enligt fastställda rutiner eller kundplan
Kvalitetssäkring av nya kunder
Intern koordinering gällande rutiner, filkommunikation, utvecklingsförslag m.m.
Kommunikation med kunder via samtal, mail, Skype och personliga möten
Hantering av inkommande och utgående mail till våra kunder
Fakturarelaterade frågor
Ansvara för att årligen uppdatera rutiner etc enligt avtal
Genomföra kundutbildning i förekommande fall

Kvalifikationer
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av arbete nära kund via telefon, mail, Skype eller personliga möten
Erfarenhet från ekonomi- , kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet
Förståelse för Intrums affärsmodell, produkter och, tjänster
Erfarenhet av analytiskt arbete
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God vana av att arbeta med Office-paketet, framförallt Excel

Om dig
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom kundreskontrahantering, kredit- och riskhantering och vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper i bokföring. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i system för fakturaadministration samt vana av att skapa goda affärsmässiga relationer med kunde Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller annat relevant område.
Du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt då arbetssituationen periodvis kommer att kräva korta ledtider. Du är därför en flexibel person som på ett enkelt sätt anpassar dig till rådande situation och klarar av att prioritera bland arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och tycker om att arbeta med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett gott ekonomiskt sinne och kan visa prov på affärsmässigt sunda beslut.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Fredrik Andersson (Commercial Manager Client Delivery B2B) 08-616 78 64
2) Lena Glaad (ordf Unionen Sthlm) 08-546 103 28

Företag
Intrum Sverige AB

Adress
Intrum Sverige AB
10524 Stockholm
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans torg 14

Jobbnummer
4555872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige AB: