Client Accountant
Alektum Group / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Alektum Groupexpanderar kraftigt och vi behöver därför förstärka vår ekonomifunktion Client Accounting med ytterligare två nya kollegor.
TJÄNSTENClient accounting hanterar klientmedelsredovisning för den svenska organisationen. Här får du möjlighet att lära dig våra rutiner från grunden. Dina arbetsuppgifter blir i första hand placering av inbetalda medel, utbetalningar av klientmedel, avstämningar av konton och övrig administration. Tjänsten innebär också att man tillsammans med teamet ansvarar för att den löpande bokföringen hålls uppdaterad och avstämd.
Som Client Accountant är du placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och teamet som består av totalt sju kollegor och en chef. Teamet präglas av ett öppet och kreativt klimat, där Karin, som blir din närmsta chef kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans!
VEM SÖKER VI?Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss. Du är positiv, trygg i dig själv och din kompetens, serviceinriktad och har en vilja att supporta dina teamkollegor samt Alektum Groups klienter. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och proaktiv. Eftersom du arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och är lösningsorienterad. Du är även intresserad av att bidra till ett fortsatt förändrings- och förbättringsarbete för att säkerställa kvalitet i vår leverans.
Du har en utbildning inom ekonomi eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig, mycket god datorvana, siffersinne och lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller att du har erfarenhet från vår bransch och inkassoprocessen.
Du behöver vara kommunikativ och ha en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Har du erfarenhet av att arbeta i affärssystemet NOVA och/eller Asitis Finance ser vi det som mycket meriterande.
INTRESSERAD?Välkommen med din ansökan senast 6:e februari 2019. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Placering är påAlektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef, Karin Karlsson,
karin.karlsson@alektumgroup.comOm du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,
isabell.konjic@alektumgroup.comVarmt välkommen med din ansökan!
https://www.youtube.com/watch?v=pkqmwqGxKn8Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-01-18ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 4564261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.