Claim & Warranty-specialist till global vitvarujätte

Performiq AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om PerformIQ

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ!

Företagspresentation

Vill du tillhöra ett internationellt företag i ständig utveckling? Vår kund är en av världens största producenter och marknadsförare av vitvaror. Företaget spelar en central roll i många människors vardag genom att erbjuda klimatsmarta och specialanpassade produkter för hemmet. Företaget erbjuder innovativa och funktionella konsumentprodukter med elegant och modern design. De har lokala service partners och därmed den unika möjligheten att ha en global organisation bakom sig.

Tjänstebeskrivning

Företaget söker nu en Claim & Warranty-specialist inom funktionen Customer Service. I tjänsten ligger stort fokus på att bygga och upprätthålla goda och långsiktiga relationer med samarbetspartners. Du kommer att arbeta i ett mindre team på tre personer som tillsammans arbetar mot hela den nordiska marknaden. Tjänsten att analysera och registrera inkommande ärenden via framför allt mail, uppdatera kunddatabanker samt att kontinuerligt föra dialog med företagets serviceverkstäder. Du kommer också ha möjlighet att genomföra grundläggande förhandlingar i samband med ansvars- och garantiärrenden.

Krav på person

Vi söker dig som är utåtriktad och har god förståelse för ekonomi och kostnadsberäkning. Du är öppen, driven och tycker det är roligt att finna goda ekonomiska lösningar för både dig och din motpartner. Du ska som lägst ha en avslutad gymnasieutbildning, gärna inriktning ekonomi. Universitetsstudier inom ekonomi, finans och marknad är väldigt meriterade. Rollen kräver att du prata flytande svenska och engelska samt antingen har god förståelse för engelska, norska och danska eller finska. Finskspråkighet är mycket meriterande. Du som söker ska trivas och vara trygg i förhandlingssituationer, samtidigt som du brinner för att skapa nöjda samarbetspartners. Du har god datorvana, erfarenheter inom Excel och även gärna systemet SAP. Du trivs i ett målstyrt, resultatfokuserat, internationellt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Meriterande är om du har ett eget intresse för el, teknik och vitvaror.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider 8-17
Plats: Alvik
Lön: Enligt överenskommelse

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kund. För rätt person finns stora möjligheter till överrekrytering av företaget.
För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan idag då intervjuer hålls löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-06-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1401
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erica Owen erica.owen@performiq.se

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159 , Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2331255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: