Chefssekreterare till Barn- och ungdomspsykiatrin i Lund
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Assistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Malmö,
Burlöv,
Staffanstorp,
Lund,
Trelleborg eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vill du vara med och fortsätta utveckla den Barn- och ungdomspsykiatriska (Bup) öppenvården i Lund? Vår chefssekreterare går vidare till ny tjänst inom Bup och nu söker vi dig som vill arbeta som vår nya chefssekreterare till områdeschefen!
Barn- och ungdomspsykiatrisk öppenvård finns i fyra geografiska områden i Skåne och målgruppen är barn- och ungdomar med svår och medelsvår psykisk ohälsa. Varje område leds av en områdeschef och i område Bup Lund finns även fyra enhetschefer. Vi har drygt 100 medarbetare och vänder oss till barn och ungdomar upp till 18 år och deras familjer i åtta kommuner. I Eslöv finns en öppenvårdsmottagning och i Lund två öppenvårdsmottagningar, en mellanvårdsmottagning samt en mottagning för hörselskadade och döva.
På mottagningarna utförs huvudsakligen bedömningar, utredningar och behandlingar av barn och ungdomar. Mottagningarna utmärks av en bred barn- och ungdomspsykiatrisk kompetens med stort fokus på utvecklingsfrågor och tvärfacklighet. Arbetet inkluderar även nära samverkan med deras familjer, nätverk och andra viktiga aktörer runt den unge. Hos oss arbetar olika yrkeskategorier såsom kuratorer, psykologer, medicinska sekreterare, läkare, sjuksköterskor och arbetsterapeuter.
Publiceringsdatum2024-06-11ArbetsuppgifterI rollen som chefssekreterare är ditt huvudsakliga ansvar att ge kvalificerat administrativt stöd till områdeschefen. Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med övriga chefer. Tillsammans med en chefsstödskollega delar ni vissa arbetsuppgifter och ni ersätter varandra vid ledigheter. Vidare arbetar du tillsammans med övriga chefssekreterare inom verksamhetsområdet, med verksamhetsutvecklare samt med områdets medicinska sekreterare.
Som chefssekreterare ansvarar du för att förbereda möten, ta mötesanteckningar och boka lokaler. Ta fram statistik och presentationer, sammanställa beslutsunderlag, upprätta vissa bemanningsscheman. Därutöver förekommer registreringar i HR-Fönstret, rättelser och loggkontroller. Det förekommer viss fakturahantering och beställning av till exempel IT och telefoni. Då Bup arbetar aktivt med tillgänglighetsfrågor ingår även kvalitetskontroller, uppföljningar och att utgöra ett stöd i dessa frågor till ledningen.
Det förväntas att du som chefssekreterare aktivt deltar i arbetet med utformning och utveckling av nya arbetsformer, rutiner och projekt på ledningsgruppens uppdrag. Vi erbjuder dig ett varierat och självständigt arbete med hög grad av delaktighet och ansvar samt goda utvecklingsmöjligheter för att följa kunskapsutveckling i processer du verkar inom.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har godkänd utbildning inom l Hälso- och sjukvårdsadministration (80 p KY/400 p YH), alternativt högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Du har en mycket god administrativ förmåga och goda datorkunskaper vi förväntar oss att du lätt kan tillgodogöra dig nya kunskaper inom området då Region Skåne inom kort byter journalsystem. Vidare har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift och har erfarenhet och förmåga att formulera dig på ett tydligt och korrekt sätt. Erfarenhet som chefssekreterare inom hälso- och sjukvård, är meriterande.
Som person är du mycket serviceinriktad, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har ett professionellt bemötande, samt är strukturerad och noggrann vilket ses som en självklarhet då du samordnar och ger service både internt och externt. Du är skicklig på att självständigt planera och organisera arbete och samarbeta med andra. Eftersom vi är måna om att hitta rätt läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Vid eventuell anställning görs utdrag från misstanke-och belastningsregistret.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.
Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.
På
https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C195550".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel
Kontakt Områdeschef
Eva-Lena Palm
Eva-Lena.Palm@skane.se 072-573 33 74 Jobbnummer 8741847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.