Chefsassistent / HR-assistent

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en driven och prestigelös person med exceptionell servicekänsla? Gillar du ordning och reda och är noga med detaljer utan att tappa helhetsbilden? Då har vi uppdraget för dig hos vår kund i Vasastaden!

Vår kund söker en kvalificerad assistent till General Manager Northern Europe och den nordiska HR avdelningen. Det här är jobbet för dig som trivs i dynamiska miljöer. Här får du chansen att arbeta på en arbetsplats där den ena dagen aldrig är den andra lik och tempot och informationsflödet är högt.

Hur ser din arbetsdag ut?
Som kvalificerad assistent kommer du att arbeta som en del av HR teamet och där ansvara för kontor och administration men även med särskilt fokus på assistans till den nordiska General Managern. Dina arbetsuppgifter är bland annat att planera och ansvara för General Managers kalender och mailbox och koordinera och planera större affärsmöten och säljkonferenser. Vidare hanterar du rese- och hotellbokningar, protokollföring samt förbereder presentationer och underlag till olika möten. Du kommer även att samarbeta med assistentgruppen i koncernen. Inom HR ingår arbetsuppgifter som att hantera inkommande fakturor gällande bl.a. kontor, rekrytering, utbildning, friskvård och rikskuponger, samt löpande kontorsadministration. Du skickar och tar också emot post och bud, samt sköter biladministration. Att ansvara för kontakten med resebyrå och reseadministration ligger också på ditt bord. Du är även ansiktet utåt och tar emot besökare några timmar i veckan, samt ansvarar för nya introduktioner och uppdateringar av diverse policydokument. Dessutom handhar du administrationen kring exempelvis passerkort, fastighetsvård, larmsystem och kontorsmaskiner. Du samarbetar också med andra funktioner som HR och lön i Norden samt kommunikationsavdelningen och ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta i en snabbrörlig och föränderlig miljö med många internationella kontakter.

Vem trivs här?
Vi söker dig som är en utåtriktad och skicklig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig obehindrat på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Utbildningsnivå är inte avgörande, vi söker dig som är rätt för rollen. Du bör vara flexibel och prestigelös då arbetsuppgifterna kan variera. Vi ser att du har några års erfarenhet från en liknande assistentroll på ledningsnivå. Du har mycket goda kunskaper i SAP som affärssystem och i Office paketet. Som person är du en problemlösare som kan hantera det mesta. Du håller huvudet kallt även i de mest stressade situationer och har ett sinne för ordning och reda. Du har en utmärkt blick för vad som krävs i varje situation med stor servicekänsla, diplomati och hög integritet samt har en förmåga att ta egna initiativ när det behövs.

Vad erbjuder vi?
Ett föräldravikariat hos vår kund med start senast 1 maj till 31 maj 2016!

Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas senast 1 maj. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. 

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.s

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2015-03-06

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-05
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elinor Eliasson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2194330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: