Chefsassistent
Svenska kyrkan kansli / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska kyrkan kansli i Uppsala,
Lund eller i
hela Sverige Svenska kyrkans uppdrag är att förkunna evangelium om Jesus Kristus i ord och handling. Vi har idag ca 22 000 anställda över hela Sverige. De flesta arbetar i församlingstjänst, en del på stiftsnivå och en del på kyrkans nationella nivå - Kyrkokansliet i Uppsala. Vid kyrkokansliet, som ligger i centrala Uppsala, arbetar ca 300 personer. Ytterligare ca 100 personer arbetar utomlands. Arbetet har en stor spännvidd, allt från rättvisefrågor till finansfrågor.
Kyrkokansliet i Uppsala, Sekretariatet för teologi och ekumenik
Sekretariatet består av en ekumenikenhet, en forskningsenhet och en utvecklingsenhet. Sekretariatets övergripande mål är att (1) ta ansvar för att Svenska kyrkan har en levande teologi, (2) kvalitetssäkra arbetet med Svenska kyrkans tro, bekännelser och lära i centrala processer och dokument på nationell nivå, (3) bidra till att Svenska kyrkan har en kunskapsbaserad utveckling samt (4) teologiskt utveckla uppdrag på nationell nivå med beaktande av ekumeniska perspektiv.
Vi söker en positiv, strukturerad, flexibel och serviceinriktad person som vill arbeta som chefsassistent till kyrkosekreteraren och ledningsgruppen för sekretariatet för teologi och ekumenik. Sekretariatet har ett tjugotal medarbetare och chefsassistenten ingår som medarbetare i utvecklingsenheten.
Publiceringsdatum2015-05-13Dina arbetsuppgifterDu arbetar nära och är ett administrativt stöd till chefen för sekretariatet för teologi och ekumenik. I arbetet ingår att:
• ha ett övergripande ansvar för den administration som hör samman med sekretariatets verksamhet som dokumenthantering, diarieföring, arkivering, datasupport samt intranäts- och utbildningsadministration
• vara med och bidrar till att utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera våra processer
• samordna sekretariatets planering vad gäller möten och konferenser
• att förbereda möten med kallelseutskick och ärendeunderlag samt ansvara för mötesanteckningar och protokoll
KvalifikationerVi söker dig som:
har en högskoleutbildning eller relevant eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning
• har dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
• behärskar Officepaketet, har mycket god IT-/datavana och är bekväm med modern teknik
• har god kunskap om Svenska kyrkan och delar dess värderingar
Det är meriterande om du har jobbat inom församling eller på annat sätt inom Svenska kyrkan.
Du har mycket god förmåga att planera ditt eget arbete och kunna vara flexibel. Du tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter och hjälpa till där du ser att det behövs. Arbete i högt tempo med flera pågående arbetsuppgifter samtidigt är inget problem för dig.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av sekretariatets chef, kyrkosekreterare Cristina Grenholm, tel 018-16 96 86, eller HR-konsult Maria Rudin, tel 018-16 97 20.
Fackliga representanter är Liselotte Rogberg (Vision), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Jenny Sjögreen (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan senast den 5 juni 2015. Märk handlingarna med ref.nr 15/37 STE. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska kyrkan kansli
AdressSvenska kyrkan kansli
SYSSLOMANSGATAN 4
75310 Uppsala
KontorsadressSYSSLOMANSGATAN 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2292926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.