Chef till Kontaktcenter, Sundsvalls kommun
Sundsvalls kommun / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun i Sundsvall,
Nordanstig,
Ånge eller i
hela Sverige Vi vill skapa den bästa kommunala servicen för våra invånare och företag! Vill du leda det arbetet?
För att möta dagens och morgondagens behov hos våra medborgare och företagare har kommunfullmäktige tagit beslut om att etablera ett kontaktcenter. Genom kontaktcenter ska vi öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som besök.
Kontaktcenters främsta uppdrag är att samordna kommunens service enligt principen en väg in genom att ge medborgare och företagare vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl. Digitalisering är en del av den utvecklingen såväl som effektivare ärendeprocesser och tillsammans förbättrar och förenklar vi för de vi är till för.
Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för kontaktcenters implementering i organisationen. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Sundsvall och leda vårt kommande kontaktcenter.
Publiceringsdatum2023-12-29ArbetsuppgifterKontaktcenter kommer vara förvaltningarnas och kommunala bolagens förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Som chef för kontaktcenter har utvecklings- och förändringsarbete en stor betydelse liksom förmågan att driva en digital verksamhetsutveckling för att möta medborgarnas och företagarnas behov i ett alltmer digitaliserat samhälle. Ditt uppdrag är att strategiskt arbeta med att etablera, leda och utveckla det arbetet.
Du leder arbetet med ett högt engagemang för att främja utveckling inom digitalisering, automatisering och effektivisering av arbetssätt i syfte att nyttja våra resurser på bästa sätt. Till din hjälp har du avdelningens medarbetare som, liksom du, har ett stort engagemang och driv för att ge service till våra medborgare och företagare men även till våra förvaltningar och bolag. Du har direkt personalansvar för en verksamhetsutvecklare samt två sektionschefer som i sin tur har ca femton medarbetare var.
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Servicecenters verksamhet som består av sju avdelningar som leds av verksamhetschef. Verksamheten består, förutom kontaktcenter, av administration, ekonomi, rekrytering och bemanning, lön och pension, mat- och måltidsverksamhet samt fordon och transporter. Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i Servicecenters ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt och bidra till hela Servicecenters utveckling.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom tjänstens beskrivna områden som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du genomfört en ledarskapsutbildning ser vi det som meriterande.
Du har flera års aktuell chefserfarenhet på strategisk nivå inom kontaktcenter med hög komplexitet som inneburit att leda genom andra chefer. Du har även aktuell erfarenhet av verksamhetsutveckling med flera uppdragsgivare och intressenter. Vidare har du aktuell erfarenhet av att driva förändring och utveckling av kundkanaler såsom chatt, sociala medier, webb och telefoni.
Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang är mycket god men du behöver också på ett flexibelt sätt kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete i en politiskt styrd organisation
• att använda statistik för uppföljning och analys i syfte att effektivisera och driva förändrings- och utvecklingsarbete
• arbete i kunskapsdatabaser och arbete med kundinsikter
• AI och automation
Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska och engelska språket och vi förutsätter att du har god datavana. Det är meriterande om du talar flera språk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på
www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på
www.nykommun.se/kommun/sundsvall/Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskapVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C170115".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)
Arbetsplats Servicecenter
Kontakt Verksamhetschef Servicenter
Maria Cederberg
073-021 46 39 Jobbnummer 8359264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.