Chef för kundcenter
Upplands-Bro kommun / Ekonomichefsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands-Bro kommun i Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Håbo,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Upplands-Bro kommun söker nu dig som vill ta kundcenter från ett projekt till en framgångsrik motor i kommunikations- och servicearbetet.
Kundcenter är en ny verksamhet inom Upplands-Bro kommun som har som mål att bidra till:
• Bättre service för medborgarna.
• Större effektivitet i den kommunala administrationen.
• Kontinuerlig utveckling av den kommunala organisationen och dess tjänster.
Du som söker det här jobbet brinner för att kvalitetssäkra mötet mellan kunden och kommunen. Du ser möjligheterna i den nya tekniken och känner dig bekväm med sociala medier.
Organisatoriskt ingår kundcenter i kommunstyrelseförvaltningens kommunikationsavdelning. Du rapporterar till kommunikationschefen.
Publiceringsdatum2011-04-27Dina arbetsuppgifterSom chef för kundcenter kommer du under en kort period arbeta med förberedelserna inför starten av kundcenter men framförallt leda enheten från driftstart och fortsätta utveckla verksamheten vidare. Som chef har du budget- och personalansvar och som en självklar del av ett ledarskap ingår coachning av medarbetarna. Du har ansvar för den dagliga driften samtidigt som du har strategiskt och operativt ansvar att utveckla kundcenter och dess tjänster. Du arbetar dessutom med uppföljning av avtal mellan kundcenter och förvaltningarna, utveckling och uppföljning av servicenivån samt utveckling och uppföljning av rutiner och arbetssätt.
Sammanfattningsvis är din utmaning att utveckla och driva en process- och kundorienterad organisation.
Kvalifikationer• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig
• Chefserfarenhet
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation, gärna kommun
• Erfarenhet av arbete inom kundservice/kundtjänst
• Erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet inom serviceområdet
Dina personliga egenskaperFör att bygga upp och utveckla vårt nya kundcenter tror vi att det krävs att du är initiativtagande, strukturerad och har god förmåga till helhetstänkande. Eftersom verksamheten hela tiden kommer att utvecklas i dialog med kunderna och de kommunala förvaltningarna behöver du vara en duktig kommunikatör med förmåga att ansvara för flera projekt samtidigt. Som chef är du tydlig och engagerande.
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
Kontaktuppgifter för detta jobbAndrea Andersson, projektledare, tel: 08- 581 69232
Sara Eklind, tel: 08-581 69141
Fackliga kontakter nås via kommunens växel tel: 08-581 690 00
Du är välkommen med din ansökan senast 2011-05-20.
OBS! Vi undanber oss alla kontakter från rekryterings- och annonseringsföretag.
När du söker ett jobb hos oss i Upplands-Bro kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "ansök" längst ned i annonsen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagUpplands-Bro kommun
AdressUpplands-Bro kommun
Furuhällsplan 1
19681 Kungsängen
Jobbnummer 915430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.