Chef för enheten Helpdesk
Landstinget Västmanland / Chefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Sedan årsskiftet är Centrum för IT en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner. Centrum för IT har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet.
IT-support är en av basenheterna inom Centrum för IT. Inom basenheten finns två resultatenheter: IT inköp & Arbetsplatssupport och Helpdesk.
Vi söker nu en chef till enheten Helpdesk. Enheten är landstingets SPOC (Singel point of contakt) när det gäller IT och ansvarar för att leverera och tillhandahålla god service, support och handhavandestöd till landstingets olika system och applikationer. En annan viktig del är att enheten ansvarar och sköter övervakningen på alla servrar och system både vad gäller hårdvara och mjukvara. Som chef för enheten Helpdesk får du vara med på den spännande resan med att bygga upp och utforma en enhet från start och ansvara för att den stödjer vår kund på bästa sätt.
Publiceringsdatum2011-09-28Dina arbetsuppgifterSom resultatenhetschef är du direkt underställd basenhetschefen. Arbetet innebär ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och personalledning. Huvuduppdraget är att tillhandahålla det IT-stöd verksamheten efterfrågar för att bibehålla, förbättra och utveckla sina verksamhetsprocesser. En viktig del i arbetet som resultatenhetschef är att samarbeta med andra aktörer inom Landstinget såsom uppdragsgivare, verksamhetschefer och naturligtvis övriga enhetschefer inom Centrum för IT
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT, bred teknisk kunskap inom IT och erfarenhet från arbete i stor organisation med komplex IT-miljö, med fördel en supportorganisation. Har du erfarenhet av att arbeta med ITIL ser vi det som meriterande. Du har erfarenhet av arbete som chef/ledare, är kommunikativ och drivande, har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Förmåga till helhetssyn och förståelse för samband inom IT-organisationen och beroenden till andra delar av verksamheten är ett krav. Vi söker dig med stort kundfokus, som ser att IT är ett viktigt stöd till verksamheten, ett stöd som ständigt behöver anpassas efter kundens behov. Du uppmärksammar förbättringsområden och har viljan att, med kunden i fokus, utveckla och styra verksamheten mot uppsatta mål. Har du tidigare arbetat med utvecklingsarbete ser vi det som en merit. Du besitter förmågan att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 %, Tillträde snarast.
Upplysningar
Vid frågor om tjänsten kontakta: Daniel Skipper 021- 17 62 99
Facklig företrädare
VISION, Thomas Lund 021-17 61 79
JUSEK, Bengt Jansson 021-17 60 42
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och komplett CV, försedd med nummer HRLV446 skrivet i ärenderutan till :
hr@ltv.se senast den 16 oktober 2011.
Rekryteringen sker löpande så skicka snarast in din ansökan.
Godkända filformat är .doc, docx samt .pdf.
Skicka inga betygshandlingar i din ansökan. Dessa får du ta med vid en eventuell intervju. Insända betygshandlingar återsändes ej.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-16
Ange följande referens när du ansöker: HRLV110446
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@ltv.seFöretagLandstinget Västmanland
AdressLandstinget Västmanland
72189 Västerås
Jobbnummer 1041280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.