Chef för CRM/Kundservice till InfoTorg

PerformIQ / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

PerformIQ
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Handboll och hockey. Badminton och brottning. Osv. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett sportsligt mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.
Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna. Dessutom är de lagspelare. Bokstavligen. För mer information besök www.performiq.se
Företagspresentation
PerformIQ söker för InfoTorgs räkning en chef för CRM/kundservice. InfoTorg är Sveriges ledande leverantör av besluts- och affärskritiska upplysningar och tjänster. Via dem får företag, förvaltningar och myndigheter sekundsnabbt tillgång till fakta om alla personer, företag, fordon och fastigheter i Sverige. InfoTorg erbjuder upplysningar direkt från officiella källor och kan därmed förse sina kunder med marknadens vassaste beslutsunderlag. Informationen levereras integrerat i kundernas system, via register eller webben.
InfoTorg har en tydlig strategi kring medarbetarnas personliga utveckling och lagets gemensamma utveckling. Man arbetar aktivt med varje individs mentala och fysiska hälsa i kombination med grundläggande värderingar inom företaget. Samlingsbegreppet är "Vinnarkultur", där ambitionen är att applicera idrottens framgångsfaktorer på näringslivet. Varje medarbetare ska finna en balans i livet som resulterar i individens välbefinnande som i förlängningen blir en stark framgångsfaktor för företaget. Uppnådda gemensamma mål belönas ofta med friluftsinspirerade gemensamma aktiviteter utöver det vanliga. Regelbundna sociala aktiviteter är för övrigt ett vanligt inslag på InfoTorg.
InfoTorg AB ingår i Bisnodekoncernen som finns i 19 länder och har 3000 medarbetare. På företaget arbetar idag ca 90 personer på kontoret vid Sveaplan i Stockholm.
Tjänstebeskrivning
Som chef för CRM/kundservice på InfoTorg kommer din tjänst innebära ansvar och verksamhetsutveckling inom företagets kundrelation och serviceavdelning.
Inom ramarna för CRM delen kommer du att arbeta med att vara med och utveckla/förbättra InfoTorgs processer och ansvara för att företagets verksamhetssystem stödjer dessa. Det handlar både om interna och externa processer. som t.ex. kundanslutning, säljprocesser, effektiv produktlansering och kundsupport. InfoTorg har även börjat arbeta strategiskt med kundlojalitet och det övergripande ansvaret för det ligger under Marknadsavdelningen där CRM/Kundservice ingår. Du kommer få ett stort ansvar i detta arbete.
InfoTorgs kundservice ansvarar för strategier, planering, genomförande och uppföljning av leverans och support kring företagets webb-tjänster till kund. InfoTorg har en proaktiv kundservice som lägger stort fokus på merförsäljning och kundnytta. De har ett tydligt mål - att bli Sveriges bästa kundservice. Under nästa år kommer ett arbete påbörjas att integrera även leverans- och supportorganisationerna för övriga tjänster - register och systemintegrationer, i kundservicegruppens ansvarsområde. Du kommer även här ha en viktig del i utformandet av denna nya organisation.
Tjänsten innebär även personalansvar för åtta drivna personer som arbetar med företagets CRM och kundservice.
Krav på person
Vi söker dig som brinner för människor, verksamhetsutveckling och har erfarenhet av försäljning och/eller kundservice. Du har tidigare arbetat med verksamhetsutveckling och kan arbeta både operativt och strategiskt i organisationen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av personalansvar och affärs/CRM system. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning, men du kan även ha gått någon intern utbildning inom kundrelationsutveckling, kundservice eller försäljning.
Rollen som chef för CRM/kundservice innebär många sociala kontakter både internt och externt och det är därför viktigt att du känner dig trygg i en sådan roll.
Som person är du driven, ansvarsfull och engagerad i ditt arbete. Du har en förmåga att kunna se förändringar och är öppen i ditt sätt att tänka inför nya lösningar. Vidare är du serviceminded, affärsorienterad och har en positiv inställning som vittnar om att det mesta är möjligt. Du agerar professionellt i ditt arbete vilket innebär att du strukturerat utför ditt arbete med noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du är kommunikativ och resultatinriktad med goda ledaregenskaper där du tycker om att få andra personer växa både som personer och i sin roll.
För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken idrott du har utövat.
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta hos InfoTorg.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstid
Plats: Stockholm
Eventuella frågor besvaras av Caroline Palm, Rekryteringskonsult, på 08-410 575 01. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-09-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 280
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Caroline Palm, 08-410 57 501

Företag
PerformIQ

Adress
PerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
1034722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ: