Chef
Bixia AB / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bixia AB i Linköping,
Nässjö,
Stockholm,
Växjö eller i
hela Sverige med ansvar för administrativa processer och IT-system
Försäljning Konsument ref nr 22/13
Tillsammans vill vi bli bäst!
Bixia är ett av Sveriges största elhandelsföretag, har cirka 300.000 kunder över hela landet och omsätter 3 miljarder. Vi ägs av tio regionala bolag, vilket ger oss stark lokal förankring. Under de senaste åren har Bixia haft stadig tillväxt och god lönsamhet.
Försäljning Konsument är Bixias största affärsområde sett till antal kunder. Affärsområdet erbjuder el och mervärdestjänster till våra privatkunder och arbetar aktivt för att ge våra kunder bästa möjliga service och att utveckla vårt erbjudande.
Avdelningen Supportcenter består av 13 medarbetare i Linköping som har i uppdrag att säkerställa att Bixia har marknadens effektivaste och mest kundfokuserade administration. Ansvaret innebär administration kring våra system, kampanjer, prissättning och vår kommunikation med övriga aktörer på marknaden.
Nu söker vi efter dig som vill axla uppdraget att fortsätta att utveckla Supportcenter!
Du kommer att arbeta med:
• Arbetsledning; Ansvara för att styra, leda och fördela arbetet på avdelningen. Du har personalansvar för samtliga medarbetare inom avdelningen, vilket i dagsläget innebär 13 personer.
• Utveckling av administrativa rutiner; Du ansvarar för att arbetet inom avdelningen utförs effektivt och med god kvalitet och att de administrativa rutinerna och systemen hela tiden utvecklas. Arbetet mynnar ofta ut i att olika typer av flöden automatiseras.
• Utveckling av effektivt systemstöd; Medverka till att Försäljning Konsument har ett effektivt systemstöd för verksamheten inklusive affärssystem, sälj- och ärendehanteringssystem, system för prissättning och konkurrentbevakning.
• Drift av 2nd line support; Tillsammans med chefen för Bixias Försäljningscenter ansvara för att Bixia har en kundservice inklusive 2nd line support som ger god service och som fungerar effektivt både externt och internt.
Chefen för Supportcenter är direkt underställd Försäljningschefen för Försäljning konsument och ingår i affärsområdets ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2013-04-22KvalifikationerDu som söker har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot exempelvis systemvetenskap/IT eller ekonomi, alternativt praktisk erfarenhet som ger motsvarande kompetens. Du har god kompetens inom IT-system och vi ser gärna att du är van att arbeta med processutveckling och är duktig inom kravhantering. Självklart har du tidigare erfarenheter av personalansvar och/eller arbetsledning.
Som person besitter du hög social kompetens, noggrannhet och är serviceinriktad. I ditt ledarskap är det viktigt för oss att du är tydlig, lyhörd och strukturerad. Samtidigt som du har ovanstående kvalifikationer är det viktigt att du förstår affärer, uppskattar utveckling och har förmågan att själv driva förändring och ta egna initiativ.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Joakim Borén, chef Försäljning Konsument, tfn 013-20 90 44 eller 0733-51 47 48. Facklig information får du av Ulrica Henriksson, Akademikerföreningen, tfn 013-20 90 96, eller Boo Fagerström, Vision, tfn 013-20 93 76. Information kring rekryteringsprocessen ges av Veronika Norén, PA-konsult, tfn 013-20 82 66.
Välkommen med din ansökan:
Du söker tjänsten via
www.tekniskaverken.se/jobb. Senast den 10 maj vill vi ha din ansökan.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBIXIA AB
AdressBIXIA AB
Box 1510
58115 Linköping
KontorsadressBrogatan
Linköping
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 013-20 90 50
Jobbnummer 1529282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.