Category Manager

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Ludvika, Ljusnarsberg, Fagersta, Borlänge, Hedemora eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-08-15

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och driven individ för att ansluta sig till vårt team som Category Manager. I denna roll kommer du att vara en central aktör i att utveckla, planera och implementera Inköps- & Logistikstrategi för att optimera kostnader, kvalitet, leverans och tillförlitlighet hos våra leverantörer och levererade produkter inom en tilldelad kategori eller grupp av kategorier. Du kommer också att säkerställa att arbetet utförs i enlighet med Företagets, PL:ens och Försörjningsbasens instruktioner och procedurer.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och lära dig genom varierande arbetsuppgifter och samarbete med experter inom branschen. Vår teamkultur är flexibel, transparent och samarbetsvillig, vilket skapar en inspirerande plats att arbeta på.

Möjlighet till distansarbete kan diskuteras med chefen, för att säkerställa en balans mellan arbete och liv.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-09-15. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johanna.rodell@randstad.se.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

Utveckla och implementera Inköps- & Logistikstrategi för att optimera kostnader, kvalitet, leverans och tillförlitlighet.
Hantera leverantörsrelationer och samarbeta nära med dem för att säkerställa att kraven och förväntningarna uppfylls.
Arbeta med strategiskt och operativt inköp, inklusive materialuppföljning och arbete inom affärssystemet.
Samarbeta med interna intressenter för att förstå deras behov och säkerställa att strategin är i linje med företagets mål.
Aktivt delta i tvärfunktionella team för att säkerställa samarbete och koordination.
Identifiera och hantera risker i leverantörskedjan och vidta åtgärder för att minimera påverkan.

Kvalifikationer
Vi söker någon med följande profil:

Akademisk examen inom Engineering, Business & Administration, eller Supply Chain Management, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom inköp/supply chain.
Djupgående intresse för tekniska komponenter och system.
Flexibilitet och prestigelöshet för att arbeta med allt från strategi till materialuppföljning.
Stark lagspelare med utmärkta kommunikativa och samarbetsförmågor.
Flytande engelska är ett krav, och svenska är meriterande.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201443812".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Johanna Rodell
johanna.rodell@randstad.se
+46702881447

Jobbnummer
8030453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: