Cash Management ansvarig inom Treasury
Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige SJR söker nu en treasurykonsult i en roll som ansvarig för vår kunds Cash Management. Kunden, som är ett av Sveriges ledande försäkringsbolag, har kontor i Centrala Stockholm och du ges möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar per vecka.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start I mitten av juni tom årsskiftet.
Rollen
Rollen innebär att du är ansvarig för Cash Management för kundens alla svenska bolag och filialer i koncernen. Bolaget har stora flöden av premier och utbetalningar samt flöden mellan främst försäkringsbolagen och kapitalförvaltningen. Du ansvarar för att likvidmässigt matcha investeringsportföljerna vilket innebär att ta fram prognoser för likvidflöden samt att ansvara för kundens bankkontostrukturer och kontakt med banken.
Publiceringsdatum2022-05-20KvalifikationerVi söker dig med erfarenhet inom Treasury och Cash Management. För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att skapa kontakter och samarbeta med andra, samtidigt som du är kommunikativ och förtroendeingivande. Vidare är du analytisk och målinriktad och trivs med att arbeta I ett sammansvetsat team där man stöttar varandra för att nå gemensamma mål.
Varmt välkommen med din ansökan!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Linda Marcus på 0704715918. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 6668714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.