Carlsberg Sverige söker en Intercompany Manager till Falkenberg
Carlsberg Sverige AB Supply Chain / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB Supply Chain i Falkenberg,
Helsingborg,
Göteborg,
Växjö,
Malmö eller i
hela Sverige Carlsberg Sverige – ett innovativt företag med lång tradition
Carlsberg Sverige är Sveriges ledande dryckesföretag som ingår i den internationella bryggerikoncernen Carlsberg Breweries. Vi tillverkar, marknadsför och säljer välkända varumärken som
Carlsberg, Falcon, Pripps Blå, Ramlösa, Pepsi och Festis.
Varje år dricker svenska folket ca 370 miljoner liter öl, vatten och läsk som har tillverkats och levererats av våra ca 1200 medarbetare.
Vår passion är att erbjuda konsumenterna ett brett utbud av drycker som ger njutning, släcker törst och kryddar tillvaron. För våra kunder inom handel och restaurang ska vi, baserat på vår
professionalism, vara den självklara partnern.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur,
och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
Vår Intercompany Manager säkerställer försörjning av de varor vi själva inte producerar. En roll med många kontaktytor såväl inom som utom företaget där du får chans att utvecklas inom
området komplexa materialflöden i en internationell miljö från "Hong-Kong till Brooklyn". Vi behöver dig som är självständig, resultatinriktad och strukturerad med förmåga att ta egna
initiativ och hantera många olika saker samtidigt.
Publiceringsdatum2008-10-15Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att bygga och vårda relationer för att säkerställa att vi håller en hög servicenivå gentemot Carlsberg Group enligt vår Intercompanyprocess. Det är ditt
ansvar att intercompany-fullgods levereras i rätt tid med rätt dokumentation samt att avropa detta fullgods enligt Carlsberg Sveriges försörjningsbehov när det anländer. Det är du som ser till
att vi tillämpar gällande avtal och agerar i enligt med vår process vid leveransförseningar.
Till din hjälp har du givetvis den senaste tekniken och välanpassade verktyg.
Din Profil
Du är en person med mycket driv och en vilja att prestera lite mer. Du är givetvis pålitlig, ansvarsfull, självständig och initiativrik. Vi tror dessutom att du är en bra kommunikatör och
besitter en analytisk förmåga. En turbulent miljö med snabba beslut är inget problem för dig eftersom du arbetar strukturerat och service/kund-orienterat.
Vi söker dig som har högskoleutbildning med teknisk eller ekonomisk inriktning och erfarenhet av att arbeta med komplexa materialflöden. Har du även erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella
team samt erfarenhet av helintegrerade affärssystem är det en merit.
Erfarenhet av förbättringsarbete/Lean manufacturing är meriterande.
Organisation
Du kommer att arbeta på vår planeringsavdelning som idag består av 14 personer och du rapporterar till planeringschef Jonas Kudermann.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som behöver tillsättas omgående. Lön enligt överenskommelse.
Ytterligare information om tjänsten får du av Jonas Kudermann, telefonnummer 0739-447015
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-10-29
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJonas Kudermann, +46 0739-44 70 15
FöretagCarlsberg Sverige AB Supply Chain
AdressCarlsberg Sverige AB Supply Chain
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm
Jobbnummer 332711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.