Byggnadsinspektör till Älvdalens kommun.
Älvdalens kommun / Byggjobb / Älvdalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Älvdalen,
Härjedalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvdalens kommun i Älvdalen Publiceringsdatum2022-11-04BeskrivningÄlvdalens kommun är inne i en mycket expansiv fas och vi behöver stärka vårt team med ytterligare en byggnadsinspektör.
Vi söker dig som är utbildad byggnadsinspektör, byggnadsingenjör eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från planarbete, så är det meriterande.
Du kommer att tillhöra samhällsenheten där totalt 30 personer arbetar med samhällsutveckling utifrån sina respektive expertområden. Sju personer placerade i Idre och Älvdalen arbetar i dagsläget med byggfrågor där merparten av arbetet utförs i de norra delarna av kommunen. Samhällsenheten är en del av förvaltningen för Service & Utveckling.
Dina arbetsuppgifterSom byggnadsinspektör hos oss kommer du att få arbeta brett med bygglovsfrågor och teknisk granskning från bygglovsgranskning till slutbesked.
Bygglovsbeslut fattas i stor omfattning på delegation, men du kan också behöva formulera tjänsteskrivelser till myndighetsnämnden. En stor del av arbetet består av att ge råd och upplysningar kring bygglovsprocessen till kommunmedborgarna, konsulter, exploatörer och andra intressenter.
KvalifikationerVi välkomnar alla sökanden med relevant högskoleutbildning, arbetslivserfarenhet inom området eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har bred erfarenhet av yrkesområdet. Kunskap om PBL, BBR, PBF, miljöbalken och erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av tillsynsarbete och ärendehanteringssystemet ByggR.
För att lyckas i rollen tar du eget ansvar för ditt arbete, arbetar bra ihop med andra och visar ett gott omdöme. Du är mål- och resultatinriktad, strukturerad och tydlig. Datorvana, goda kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav.
Som medarbetare i Älvdalens kommun har du nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Älvdalens kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet och utveckling.
Du kommer arbeta från kontoret i Idre.
AnställningsvillkorMånadslön. Ange löneanspråk.
Övrig informationOBS! vi har inför varje annonsering av en tjänst tagit beslut om var vi annonserar, vi undanber oss därför vänligt, men bestämt, alla samtal från säljare som erbjuder annonserings- och rekryteringshjälp.
Om Älvdalens kommun
Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv. Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÄlvdalens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/110".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Älvdalens kommun (org.nr 212000-2197)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Service och utvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten
Kontakt Runi Wold
0251-31300 Jobbnummer 7141292
Observera att sista ansökningsdag har passerat.