Bygglovkoordinator
Göteborg, Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2015-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bygglovkoordinator" (publicerad 2016-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Stadsbyggnadskontoret i Göteborg Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Här jobbar vi med hållbar samhällsutveckling och framtidsperspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Publiceringsdatum2015-12-02ArbetsuppgifterByggavdelningens uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Avdelningen ger också allmänheten stöd och råd i andra lovrelaterade frågor och hjälper dem i bygglovprocessen. Avdelningen bevakar att önskemål följer målen för den önskade bebyggelseutvecklingen i kommunen, kraven på den lokala miljön och en hållbar utveckling. Byggavdelningen är organiserad i tre enheter med varsin enhetschef. Enheterna består av ca 70 bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer och bygglovadministratörer. Vi planerar en ny organisation våren 2016 där den nya befattningen bygglovkoordinator införs.
Som bygglovkoordinator ingår du i ett team med arkitekt, inspektör och administratör och du har framdrifts- och samordningsansvar för teamets ärenden. Detta innebär bland annat:
• Förberedelse av ärenden inför fördelning bland handläggarna i teamet
• Ansvar för uppföljning och bevakning av teamets pågående ärenden
• Samarbete med övriga koordinatorer på enheten för att säkra ärendebalansen på avdelningen
• Handläggning av enklare bygglovärenden
Tjänsten som bygglovkoordinator innebär att man arbetar med koordinerande arbetsuppgifter ca 50 % av arbetstiden. Övriga ca 50 % arbetar du med bygglovadministration som bland annat innebär:
• Mottagning, scanning och registrering av inkommande ansökningar och övrig post
• Expediering och utskick av beslutade ärenden
• Service både internt och externt
Övriga uppdrag inom enheten kan vara att administrera överklaganden eller att ingå i olika tillfälliga arbetsgrupper med specifikt utvecklingsuppdrag.
Just nu pågår ett spännande arbete med att utveckla våra administrativa processer med bland annat ett projekt för digitalisering av bygglovhanteringen.
KvalifikationerVi söker en engagerad och servicemedveten koordinator som gillar att arbeta tillsammans med andra men som också tar eget ansvar och kan arbeta självständigt. Du är trygg i dig själv, har lätt för att skapa förtroende och goda relationer och har förmåga att få människor med dig. Du har kunden i fokus och har lätt för att utrycka dig i tal och skrift. Du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt sätta dig in i helheten, skapa överblick och prioritera mellan dina och teamets arbetsuppgifter.
Du som söker har högskoleutbildning - gärna inom offentlig förvaltning eller liknande. Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av en samordnande roll inom administrativa processer eller liknande. Vi arbetar i flera olika it-system. Du behöver därför ha mycket god allmän it-kompetens och lätt för att ta till dig nya dataprogram.
Här vill vi ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personligt lämplighet.
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-16
Ange följande referens när du ansöker: A521234
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTony Lewin, Enhetschef Byggstöd 031-368 18 44
Facklig kontaktAgneta Krantz, Vision 031-368 16 30
Helene Hansson, Saco 031-368 17 30
FöretagGöteborg, Stadsbyggnadskontoret
AdressGöteborg, Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 2556677
Observera att sista ansökningsdag har passerat.