Byggledare med erfarenhet av arbetet med upphandlingar av entrep
Shaya Solutions AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 6 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 50%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
En byggledare ansvarar i första hand för produktionsskedet i form av effektiv uppföljning av tid, kostnad och kvalitet. Arbetet omfattar kontroll, uppföljning och godkännande av anlitade entreprenörers arbete och egenkontroll, samt ansvar för att arbetet bedrivs enligt gällande lagar och krav samt för ändamålet framtagna handlingar.
Publiceringsdatum2022-06-02Dina arbetsuppgifter• Bistå i framtagandet av projekteringshandlingar, granska och lämna synpunkter ur ett produktionsperspektiv.
• Aktivt följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet.
• Ansvara för ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag utifrån kontrakt och dokumentera dessa, rapporterar dessa kontinuerligt till projektledaren.
• Ansvara för input avseende prognos för gällande byggentreprenad.
• Leda och protokollföra byggmöten utifrån överenskommen agenda.
• Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när dem är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter.
• Vid projekt i anslutning till pågående drift, koordinera gränssnitt mot driftsoperatör för att säkerställa minimal påverkan på drift.
• Säkerställa att entreprenören efterföljer kundens säkerhetsstyrningssystem, krav på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet.
• Fatta för projektet erforderliga beslut utifrån mandat.
• Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till kunden.
• Representera kunden och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer.
• Rapportera till projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet.
• Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Civil- eller högskoleingenjörexamen
• Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av rollen som byggledare inom anläggning och/eller BEST. Konsulten ska besitta kunskap inom lagar, krav och riktlinjer inom teknikområdet.
• Minst 9 års dokumenterad erfarenhet ifrån projektarbete inom bygg, anläggning och/eller BEST.
• Utbildning inom entreprenadsjuridik (AB/ABT) enligt LOU/LUF.
• Erfarenhet från minst 3 tidigare uppdrag där konsulten har arbetat med upphandlingar av entreprenadsprojekt enligt AB/ABT.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Minst 3 års erfarenhet från anläggnings- och BEST-projekt inom offentlig verksamhet.
• Dokumenterad ledarskapsutbildning.
• Inneha spårbehörighet, minst TRI TUB kat X9.
Önskemål om personliga egenskaper:
• Systematiskt och strukturerat arbetssätt.
• Lösningsinriktad, tar sig an problem med en öppen attityd och bjuder in till dialog och samverkan.
• Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.
• Förmåga att prioritera och att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt.
• God samarbetsförmåga, skapar och bevarar goda relationer.
• Är självgående och tar initiativ för att hittar alternativa lösningar.
• Kostnadseffektiv genom att ifrågasätta kostnader och finna effektiva lösningar utifrån filosofin om ständiga förbättringar.
• Innehar ett livscykelperspektiv gällande material- och lösningsval då våra anläggningar ska fungera och förvaltas länge.
Konsulten kommer att ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 6 mån
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6708147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.