Butikssäljare med utökat ansvar som Försteman sökes till vår but

Mekonomen Sverige / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mekonomen Sverige i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Vill du bli vårt ansikte utåt, arbeta i ett starkt team och bidra till en trivsam arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor?
Då kanske du är den som tillsammans med våra kunniga medarbetare får möjlighet att vidareutveckla vår butik på Backaplan i Göteborg!
Dina utmaningar:
Vi förväntar oss att du som butiksmedarbetare ska brinna för försäljning, vara serviceinriktad och ha goda kunskaper om hur en bil fungerar. I din roll som butikssäljare ska du engagera dig i mötet med kunden såväl på butiksgolvet som bakom disk och ha viljan att ge våra kunder det där lilla extra som gör att de kommer tillbaka till oss. Som försteman är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och prestigelös och har förmågan att skapa en atmosfär där medarbetarna trivs, utvecklas och fungerar som ett team i en kundorienterad miljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Alltid ha en kontinuerlig kontakt med kollegor och verkstäder i Mekonomen för att ständigt förbättra och utveckla Mekonomens affär
Hålla god ordning och reda i butiken samt fronta produkterna i butiken
Köra budbil vid behov
Hjälpa kunden med enklare montering
Via telefon och besök serva våra verkstadskunder
Att ha verksamhetsansvaret vid Affärschefs frånvaro
Ansvarig för att hantera dagliga personalfrågor som avser medarbetare i butik inkl schemaläggning.



Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
Erfarenhet från detaljhandeln och kunskap om reservdelar är krav
Erfarenhet av ställföreträdande ansvar för butiksdrift
Relevant erfarenhet kring personalfrågor och coachning
Engagerad, ansvarsfull samt service- och kundfokuserad
Positiv inställning och lösningsorienterad
God förmåga att uttala sig i såväl tal som skrift på svenska
Datorvana
B körkort

Tjänstens omfattning:
Arbetstidsmått: Heltid 100 %
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning
För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en viktig del i vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, jämnare könsfördelning samt en åldersstruktur som på bästa sätt speglar våra kunder.
Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan! Ansökningarna kommer att hanteras löpande varvid eventuell anställning kan ske innan annonstiden gått ut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidarevidare, 6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2018-03-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mekonomen Sverige

Adress
Mekonomen Sverige
Deltavägen 4
41705 Göteborg

Kontorsadress
Deltavägen 4

Jobbnummer
3994841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mekonomen Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mekonomen Sverige: