Business IT Support till Scania i Södertälje
Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Scania Logistics ambition är att bli ledare i effektiv, uppkopplad och hållbar logistik inom ett globalt logistiknätverk. Deras mission är att globalt utveckla, hantera och optimera inbound- och outbound-logistik genom att skapa flöden med minimal miljöpåverkan, hög kvalité och minimalt slöseri. Dess växande kompetens gör det möjligt för Scania att expandera och att skapa nya affärsmöjligheter.
Publiceringsdatum2018-05-28Om tjänstenTransport Business Support är ansvarigt för att hantera Scanias EDI-flöden, för betalningsprocessen av transporter samt artiklar, och för alla IT-system inom logistik - för inbound, outbound och packaging. De är nu i en intressant utvecklingsfas i att implementera nya flöden som kan säkra vår komponentlogistik.
I din roll som Business IT Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Du kommer att hantera och lösa avvikelser i Scanias betalningsprocess för artikelleverantörer och transportörer
• Lägga in nya tariffer i Scanias betalningssystem för transportörer
• Utveckla och standardisera avvikelsehanteringsprocessen
Då rollen innefattar analyser och återkoppling till flertalet parallella kontaktytor ställs det höga krav på kommunikativa och analyserande egenskaper.
Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning samt bakgrund inom tex materialplanering eller liknande tjänster som innefattar kontakt med leverantörer. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik samt ett stort intresse Supply Chain Networks.
Vidare tror vi att du är driven, flexibel samt besitter ett stort kundfokus.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet och kunskap inom logistikrelaterade roller.
• Erfarenhet från att arbeta proaktivt och lösningsorienterat utan att göra avkall på kvalitet på leverans.
• Kunskap att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Scania
Scania AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Verksamheten är i huvudsak förlagd till Södertälje, Stockholms län, där även Scaniagruppens huvudkontor finns.
Om anställningen
Tjänsten som Business IT Support är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdragsperiod beräknas till 2018-09-30 med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Peder Andersson via 08 - 100 500.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Logistik, EDI, Transport, Flöden, Avvikelsehantering, Excel
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Andersson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE
KontorsadressStorgatan 1
Jobbnummer 4169170
Observera att sista ansökningsdag har passerat.