Business Controller med kontorsansvar till internationellt bolag

Poolia Ekonomi AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Presentation

Vill du arbeta som Business Controller, samt ha personal och kontorsansvar? Är du redo för din nästa utmaning? Då kan det här konsultuppdraget vara något för dig!

Poolia Ekonomi söker nu för kunds räkning en Business Controller för konsultuppdrag till ett internationellt bolag i Älvsjö. Konsultuppdraget är tänkt att starta relativt omgående och väntas löpa i cirka åtta månader.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-09-13

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att arbeta både som Business Controller och med delar av den löpande redovisningen. Du kommer exempelvis att arbeta med budget, prognos, analys, löpande redovisning, samt ha visst ansvar över ett antal olika affärsenheter.

Du kommer utöver detta att även att ha visst ansvar för lönehantering, personalansvar för cirka 8 personer, samt vara ansvarig för ERP-systemet. Du kommer dessutom vara ansvarig för kontoret i Älvsjö vilket innefattar arbetsuppgifter som exempelvis att hantera kontrakt, hyresavtal, hyrbilar och bankrelaterade arbetsuppgifter.

Detta är en bred roll som ställer höga krav på dig i arbetet, då du kommer att ha ett flertal krävande ansvarsområden.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har åtminstone något års erfarenhet från en liknande roll med personalansvar tidigare. Vidare behöver du ha erfarenhet som Business Controller och en god förståelse för redovisning.
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och behöver ha mycket goda engelskakunskaper då rollen kommer att innebära nära kontakt med affärsenheter i Storbritannien och Tjeckien.

Stor vana av flera olika affärssystem för ekonomi, samt goda Excelkunskaper är också förutsättningar för att klara av tjänsten.

Som person behöver du vara social och tillmötesgående. Du behöver vara en ledare som kan leda arbetet även under osäkra förhållanden. Har du tidigare erfarenhet från en internationell miljö är det mycket meriterande.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 44347
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anton Rådh
Asaad Amaya

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3045430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: