Budgetcontroller med upphandlingskompetens

Stockholms stad; Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Södermalm SDF
Administrativa avdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Södermalms stadsdelsförvaltning har cirka 120.000 invånare, stadsdelsområdet sträcker sig från Långholmen i väster till Södra Hammarbyhamnen i öster.
Administrativa avdelningen, som budgetcontrollern tillhör, ger stöd till ca 60 chefer i förvaltningen.
1 plats(er).Budgetcontrollern är en stödfunktion till cheferna inom förvaltningens olika verksamhetsområden: Äldreomsorgen, Social avdelningen samt Förskoleavdelningen.

Du arbetar med bokslut och budget/verksamhetsplan samt uppföljning och ska i detta vara ett stöd till chefer, ledning och nämnd genom att ta fram underlag för styrning.
Budgetcontrollern ska göra bedömningar och ta fram underlag för realistiska budgetar, göra månadsvisa prognoser både på enhetsnivå och för hela förvaltningen, (tillsamman med andra i controllergruppen).
Göra anpassningar och utveckla t.ex. rapportmodeller och uppföljningssystem inom ekonomi- och redovisningssystem.
I arbetsuppgifterna ingår att, i dialog med lokalsamordnare, upprätta budget och uppföljning av lokalhyror och övriga driftskostnader för lokaler samt för ny och ombyggnationer.
Vara nära samarbetsparter till cheferna och kunna ge förslag till effektivisering och förbättringar men även ta egna initiativ. Genom att rekommendera beslut har controllern en indirekt påverkan på enheternas utfall gällande verksamhet och ekonomi.
Utöver att ge råd och information krävs att controllern skall kunna driva frågor i olika arbetsgrupper, och implementera ett ekonomiskt tänkandebland annat i samband med utbildningar.
I samband med analyser av bokföring ska controller initiera och göra rättningar i bokföringen.

Du ska också ge information och vara ett stöd till förvaltningens chefer i upphandlingsfrågor samt vara förvaltningens kontaktperson gentemot serviceförvaltningen i upphandlingsfrågor.

Högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot ekonomistyrning och redovisning eller andra likvärdiga kunskaper/erfarenheter tillägnat på annat sätt.

Du ska ha allmänt goda datakunsper och fördjupade kunskaper inom Ofice-paketet.
Dokumenterade kunskaper inom redovisning och ekonomistyrning.

Du ska var intresserad av att vilja utveckla rollen som budgetcontroller samt engagerad och ha lätt för att samarbeta.
Under hektiska perioder ska du kunna hantera stress.
Löneform: Månadslön. Månadslön
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Erfarenhet från en eller flera verksamhetsområden inom Stockholm stad samt kunskaper i stadens ekonomisystem Agresso är meriterande.
Du behöver ha erferanhet inom upphandling.
Arbetslivserfarenhet under minst 5 år med inriktning redovisning och ekonomistyrning.
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid. För denna befattning är nuvarande ansvarsområde Förskoleavdelningen samt förvaltningens ansvariga i upphandlingsfrågor
Budgetcontrollern ingår i Administrativa avdelningen och är underställd administrativa chefen.Du kommer att tillhöra en grupp med budgetcontrollers samt en budgetsamordnare.

Arbetsgivaren tillämpar flextid samt vinter- och sommararbetstid.
Möjligheter till friskvård finns.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Administrativ chef Ted Emanuelsson,08-50812150

Catarina Hillås-Lindberg, SACO, 08-508 13 227 (facklig)
Jösta Claeson, Vision, 08-508 25 229 , josta.claeson@stockholm.se (facklig)

Tillträde: 2014-04-21. Tillträde: 21 april eller efter överenskommelse

Publiceringsdatum
2014-01-30

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-18
Ansökan skickas till:
Administrativa avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A24716
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad; Administrativa avdelningen
Södermalm SDF

Jobbnummer
1765006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Administrativa avdelningen: