BSH Home Appliances AB söker en driven Nordic Facility Manager!
BSH Home Appliances AB / Byggjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BSH Home Appliances AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje,
Nykvarn eller i
hela Sverige Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.
BSH Home Appliances AB söker en Nordic Facility Manager som ska leda och utveckla kontor- och servicefunktioner på 7 kontor och ett lager i Norden. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt. Du är placerad på kontoret i Solna och tillhör den nordiska organisationen för Inköp, Fleet och Facility Management.
Arbetsuppgifter och tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår det att förvalta hyrda fastigheter inom Norden. I rollen ansvarar du för att organisationen möter lokala arbetsmiljökrav, koncernens säkerhetskrav och att det finns dokumenterade processer för detta. I din roll kommer du att ha många kontaktytor med kollegor från Norden och Europa, myndigheter, hyresvärdar och leverantörer. Om behov av större ombyggnadsprojekt och omlokaliseringar uppstår kommer du att ansvara för att säkerställa budgetering, planering och samarbete med externa parter såsom arkitekter och externa projektledare. Du kommer ha personalansvar för 2 anställda i Sverige och 4 anställda i Danmark som bland annat jobbar inom reception, post- och godsmottagning, vaktmästeri och systematisk uppföljning.
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom Facility Management varav minst 3 år i en nordisk verksamhet med flertalet siter. Du skall ha minst 2 års erfarenhet av personalansvar.
Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann och du trivs med ett arbete där det förutsätts att du är självgående. Du är kommunikativ och trivs med att nätverka. Vidare ser vi också att du har fallenhet för att coacha samt leda andra.
För att trivas hos oss söker vi en person som är innovativ i sitt arbete och har en vilja att utvecklas och att utveckla. Då du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha väldigt goda kunskaper i både svenska och engelska som är koncernspråk. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint. Du skall ha B-körkort.
Låter det intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor gällande tjänsten kan du kontakta den rekryterande chefen Alexander Kolosov via e-post:
alexander.kolosov@bshg.comVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-07-18ErsättningFastlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBSH Home Appliances AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare BSH Home Appliances AB (org.nr 556201-4182),
http://www.bosch-home.se/ Jobbnummer 6830376
Observera att sista ansökningsdag har passerat.