Bouppteckningshandläggare, Visby

Skatteverket / Ekonomijobb / Gotland
2015-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Visby" (publicerad 2018-11-01) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gotland, Västervik, Oskarshamn, Nyköping, Vimmerby eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare
innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att utreda att inkomna bouppteckningar uppfyller gällande krav. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare samt att bemanna sektionens telefonslinga.
Vi kommer på försök, under ett drygt halvår, ha ett teambaserat arbetssätt.

På Skattekontoret i Visby är vi 43 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en treårig teoretisk gymnasieutbildning
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är noggrann och ansvarstagande
• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har god förmåga att samarbeta
• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare från och med 2015-04-01. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Publiceringsdatum
2015-01-25

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
X

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tobias  Berggren, sektionschef 010-572 39 09
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Kristina Hedenstein, facklig kontaktperson Saco-S 010-572 33 68
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 1214, 621 23 Visby
62123 Visby

Kontorsadress
Box 1214, 621 23 Visby

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2140926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: