Borgenärshandläggare, Malmö
Skatteverket / Juristjobb / Malmö
2015-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Borgenärshandläggare, Malmö" (publicerad 2016-06-08) ⬅️
Visa alla juristjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare
innebär att utreda, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner med syftet att få in betalning/ förhindra skulduppbyggnad. Som borgenärshandläggare kommer du bla. hantera åtgärder såsom återkallelse av F-skatt och konkursansökan. I ditt arbete ingår även att ta muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner samt andra myndigheter. I ditt uppdrag som borgenärshandläggare kan det bli aktuellt att delta i olika kontrollinsatser och där fungera som stöd i bedömning av lämplig borgenärsåtgärd.
Skattekontor 1 Malmö är ett specialkontor med inriktning på process, EKO-utredningar och borgenär. På kontoret finns det 8 sektioner med totalt 160 medarbetare, varav ca 50 medarbetare på borgenärssektionerna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från ekonomi-, juridik- eller redovisningsarbete
• kan fatta objektiva och välgrundade beslut samt kan argumentera på ett enkelt men övertygande sätt
• har vilja och förmåga att möta andra människor och ge god service samt inge förtroende, såväl externt som internt
• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål
• har god datorvana med goda kunskaper i informationssökning
• är noggrann och strukturerad
• har god samarbetsförmåga och förmåga att sätta sig in i andras situation
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-12-17ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Holmer, sektionschef 010-578 43 43
Peter Wikhall, sektionschef 010-574 63 06
Thomas Larsson, HR-konsult 010-573 52 72
Marie Hult, facklig kontaktperson Saco 010-574 65 23
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
21149 Malmö
KontorsadressHjalmar Gullbergsgatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2582109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.