Bonniers Bokklubbar söker Kundserviceansvarig
Bonnierförlagen AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bonnierförlagen AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Sigtuna,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige I Bonnierförlagen AB, som sysselsätter cirka 630 personer, ingår bland annat ett antal självständiga allmänutgivande och specialiserade bokförlag, AdLibris internetbokhandel, ett antal av marknadens största bokklubbar samt centrala enheter.
Bonniers Bokklubbar är en affärsdrivande enhet inom Bonnierförlagen konsument och består av sex bokklubbar som tillsammans har över en halv miljon medlemmar. Bonniers Bokklubb, SpänningsZonen, Stora Romanklubben, PocketSmart, Månadens Bok och Lyssnarklubben. Bokklubbarna säljer allt ifrån svensk skönlitteratur och internationella bestsellers till barn-, fack- och ljudböcker.
Som Kundserviceansvarig arbetar du på marknadsavdelningen som består av 10 personer och du rapporterar till Marknadschefen.
Tjänsten innebär att du ska kvalitetssäkra samt utveckla vår outsourcade kundservice i Östersund i samtliga flödesled. I arbetsuppgifterna ingår ekonomisk uppföljning och upphandling av mertjänster. Du kommer att jobba med att utveckla och stärka merförsäljning.
I tjänsten ingår även att skapa arbetsrutiner med syfte att upprätthålla samt utveckla kunskapsgraden hos kundservicemedarbetarna. Detta innebär arbetsledning och tjänsteresor minst 2 ggr per månad, (inget personalansvar).
Arbetet bedrivs i en stimulerande miljö i våra lokaler på Sveavägen 56 i centrala Stockholm.
Vi söker en engagerad medarbetare som har minst 3 års erfarenhet av försäljning mot konsument med telefonen och nätet som verktyg. Du ska ha ledarerfarenhet av en personalintensiv verksamhet och mycket god datavana. Har du även vana av att leda personal på distans är det meriterande.
Vi vill att din personlighet präglas av kreativitet, drivkraft och resultatfokus. Eftersom du kommer ha många externa kontakter är det av stor vikt att du är öppen som person och har lätt för att skapa relationer med nya kontakter. I grunden har du troligtvis en eftergymnasial utbildning.
Välkommen med din ansökan.
Vid frågor som rör tjänsten, kontakta Jessica Thomé, Marknadschef Bonniers Bokklubbar 08-696 8066. e-post
jessica.thome@bonnierforlagen.seFacklig representant är Martin Harris, tel. 08-696 8950.
För att nå en jämnare könsfördelning ser vi gärna män som sökande.
Din ansökan, inkl CV, skickar du senast den 17 februari 2010 till
jobb@bonnierforlagen.se . Märk din ansökan
â€Kundserviceansvarigâ€. Vi vill ha din ansökan och CV endast i Word-format.
Publiceringsdatum2010-02-11Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bonnierforlagen.seFöretagBonnierförlagen AB
AdressBonnierförlagen AB
Box 3159
10363 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 56
Jobbnummer 585039
Observera att sista ansökningsdag har passerat.