Bolagssekreterare för de kommunalägda bolagen

Skurups kommun, Skurupshem AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skurup, Svedala, Ystad, Sjöbo, Trelleborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skurups kommun, Skurupshem AB i Skurup

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

I Skurups kommun finns fyra helägda kommunala aktiebolag; Skurupshem AB, Skurup Kommunala AB, Skurups Jordbruks AB samt Skurups Elverk AB och det är till dessa bolag vi nu söker en bolagssekreterare.


Publiceringsdatum
2019-05-10

Arbetsuppgifter
Hos oss får du ett omväxlande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Arbetet innebär att sammanställa underlag, kallelser, föra protokoll, säkerställa diarieföring och kommunicering av handlingar och beslut. I arbetet kan även förekomma inslag av egna utredningar och underlag för beslut. Du säkerställer att vi inom våra bolag har en säker och god ärendehantering.
Du har ett ansvar att säkerställa att årliga planeringar följs för styrelserna i våra bolag och har att efterse att våra styr- och måldokument är uppdaterade. Du ska i din roll ge stöd till ledning och styrelse före, under och efter sammanträden samt ta fram underlag för de slutliga protokollen. Du kommer vara sekreterare vid styrelsemöten inom våra bolag.


Kvalifikationer
Högskoleexamen inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då våra bolag är offentligägda ser vi helst att du har erfarenhet av administrativt arbete inom en politiskt styrd organisation. Du har goda kunskaper inom Office-paketet samt diarie- och ärendehanteringssystem.
Du ska ha goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen och det är starkt meriterande med goda kunskaper inom aktiebolagslagen. Du har lätt för att uttrycka dig i skrift och tal. Du är ansvarstagande, tydlig och har en hög grad av servicevilja. Du har lätt för att samarbeta, arbetar naturligt bra med andra människor, är strukturerad och noggrann. Du är duktig på att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och uppnå en hög kvalitet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: A877005
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Esbjörnsson pierre.esbjornsson@skurupshem.se 0411-53 64 54
Steffan Möller 0411-53 61 04
Jane Bergman 0411-53 60 13

Företag
Skurups kommun, Skurupshem AB

Adress
Skurups kommun, Skurupshem AB
St Torgg. 4
27480 Skurup

Kontorsadress
St Torgg. 4 Skurup

Jobbnummer
4779697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skurups kommun, Skurupshem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skurups kommun, Skurupshem AB: