Boendesamordnare med ansvar för störningsärenden
Sundsvalls kommun Mitthem / Butikssäljarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Mitthem i Sundsvall Mitthem är Sundsvalls största hyresvärd och har drygt 5 800 lägenheter, en balansomslutning på 1,9 miljarder kr och en omsättning på cirka 400 Mkr. Vi är en starkt decentraliserad organisation med drygt 50 anställda och vår vision är "Trygghet, glädje, hemma - tillsammans gör vi det goda livet möjligt!". Vår affärsidé handlar om att vi ska "tillhandahålla ett tryggt, säkert och prisvärt boende i Sundsvalls tätort och verksamheten ska kännetecknas av hög kvalitet och god service i nära samarbete med kunden". Mitthem ägs till 100 % av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB.
Då en av våra medarbetare tillfälligt kommer att ingå i ett EU-projekt söker vi nu dig som vill arbeta i en händelsestyrd miljö där kundbemötande och konflikthantering hör vardagen till.
Publiceringsdatum2017-11-24Dina arbetsuppgifterSom boendesamordnare kommer du att ha det operativa ansvaret för ett eget geografiskt ansvarsområde när det gäller störnings- och inkassoärenden. Rollen innebär allt ifrån kundbesök, avhysningar och hantering av bestridna skulder till administrativa uppgifter som exempelvis resultatuppföljning. Genom professionellt bemötande bidrar du till att förenkla kommunikationen mellan befintliga hyresgäster samt mellan hyresgäster och Mitthem. Arbetet innebär många kontaktytor med till exempel Socialtjänsten och Kronofogden. Du fungerar även som stöd till Mitthems kvartersvärdar och Kundcenter i olika ärenden. Tjänsten innehåller störningsförebyggande arbete och du ingår i ett team tillsammans med en annan boendesamordnare.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget
• några års relevant arbetslivserfarenhet inom ett yrke som har inneburit kundbemötande
• förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har grundkunskaper inom hyresjuridik och/eller körkort.
Som person är du lyhörd, trygg och stabil. Du är strukturerad, självgående och har en uttalad administrativ förmåga. För att trivas i rollen är du serviceinriktad, initiativtagande och har en förmåga att hantera många saker samtidigt. Arbetet är utåtriktat och ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Mitthem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom möjligheter till utveckling och fortbildning inom yrkesrollen, aktivt medarbetaransvar samt förmånligt utbud av friskvårdsaktiviteter.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta fastighetschef Ante Bromée, 060-13 95 42.
Facklig företrädare
Kristina Jonsson, Vision, tfn 060-13 95 52.
Övrig informationAnställningen är en visstidsanställning (minst 1 år med möjlighet till förlängning) på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Sista ansökningsdag 2017-12-08
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnte Bromée 060-13 95 42
FöretagSundsvalls kommun Mitthem
AdressSundsvalls kommun Mitthem
Södra järnvägsgatan 31
Box 90
85102 Sundsvall
KontorsadressSödra järnvägsgatan 31
Jobbnummer 3820443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.