Biträdande enhetschef Hemvård

Karlskoga kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Karlskoga
2025-03-06


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Socialförvaltningen i Karlskoga

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad!

Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.

Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.

Publiceringsdatum
2025-03-06

Arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef inom hemvården ingår du i hemvårdens ledningsgrupp, tillsammans med tio enhetschefer och verksamhetschef. I rollen som biträdande enhetschef är du med och formar gemensamma arbetssätt för hemvården. Tjänsten är ett vikariat på sex månader.

Du har verksamhets- och personalansvar för en enhet, men samverkar med övriga enheter inom Socialförvaltningen för att nå bästa resultat. Du leder din enhet med en tydlig helhetssyn, du skapar delaktighet för dina medarbetare och framgångsrika samarbeten med dina kollegor samt andra samverkansparter.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta som chef och leda medarbetare samt erfarenhet av hemvården.

Det är meriterande att du har erfarenhet av arbete inom socialförvaltningens verksamhetsområden och kunskap om vad det innebär att arbeta i en politisk styrd organisation. För rollen som biträdande enhetschef krävs också B-körkort.

Vi söker dig som vill ta dig an ett viktigt uppdrag som är trygg och drivs av utveckling. Du har förmåga att arbeta målinriktat och är tydlig, strukturerad och entusiasmerande som ledare. Du är resultatorienterad och har god analytisk förmåga. Att kunna identifiera problem som uppkommer i vardagen och att lösa dem på ett effektivt och konstruktivt sätt. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och förmågan att engagera, motivera och stödja medarbetare i deras uppdrag. Detta uppnår du genom att vara ett gott föredöme, ge stöd samt att uppmuntra till delaktighet och kreativitet. Då hemvården är en verksamhet med växlande behov ställer det höga krav på att du kontinuerligt arbetar med planering och uppföljning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Registerkontroll

För att få arbeta brukar- och patientnära ska du lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats.

Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN 2025-00105".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)

Arbetsplats
Karlskoga kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Verksamhetschef
Edina Causevic
0586-611 80

Jobbnummer
9206420

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, Socialförvaltningen: