Biträdande enhetschef

Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.




Publiceringsdatum
2017-04-28

Beskrivning


Skarpnäcks stadsdelsförvaltning har i dagsläget en kommunal hemtjänstenhet inom äldreomsorgen.

I början av 2017 påbörjades arbetet med att återta ett vård- och omsorgsboende, Hemmet för gamla, med 129 platser som drivits på entreprenad i många år. Hemmet för gamla ligger på Gamla Tyresövägen 349 i Enskededalen. På boendet arbetar ca 90 medarbetare i yrkeskategorierna sjuksköterska, undersköterska, vårdbiträde, arbetsterapeut och sjukgymnast. Verksamheten kommer tillbaka i kommunal regi 1 oktober 2017.

Nu söker vi en biträdande enhetschef som tillsammans med enhetschef ska leda/delta i processen med återtagandet av verksamheten. När verksamheten väl är tillbaka i kommunal regi blir rollen att arbeta som operativ biträdande enhetschef för Hemmet för gamla tillsammans med enhetschefen. Ytterligare en biträdande enhetschef kommer att rekryteras.

Som biträdande enhetschef är du direkt underställd enhetschef och rapporterar till enhetschefen som har det övergripande ansvaret.

I ditt uppdrag ingår att ansvara för att verksamheten bedrivs enligt lagar, avtal och riktlinjer. Du har budget, personal- och arbetsmiljöansvar enligt delegation, vilket innebär att du ansvarar för planering, ledning och utveckling av verksamheten i samråd med enhetschef. I uppdraget ingår att genomföra arbetsplatsträffar, medarbetarsamtal och lönesättande samtal.

Dina arbetsuppgifter


Till en början handlar arbetet om att strukturera och vara delaktig i processen med återtagandet tillsammans med enhetschefen. Du och enhetschefen kommer ha kontakt med nuvarande utförare och tillsammans med förvaltningens administration förbereda för att en ny verksamhet ska drivas av förvaltningen från 1 oktober 2017. Till hjälp i denna process är förvaltningens ekonomi- och HR-funktion, lokalintendent, avdelningschef och övriga chefer inom äldreomsorgen och andra som behöver vara delaktiga i processen.

När du sedan går in i rollen som biträdande enhetschef för Hemmet för gamla kommer du ha budget-, verksamhets och personalansvar. Du kommer i huvudsak vara chef sjuksköterskor, arbetsterapeut och sjukgymnast samt även för undersköterskor/ vårdbiträden. Det innebär bl.a. att du tillsammans med enhetschef löpande följer upp ekonomin för verksamheten genom månadsvisa uppföljningar med controller och att du håller i medarbetarsamtal, kompetensplanering och lönesättning för medarbetare. Du har även arbetsmiljöansvar och samverkar med fackliga företrädare.

Du arbetar med utveckling av verksamheten och äldreomsorgens utmaningar, i nära samarbete med enhetschefen på boendet och avdelningschefen för äldreomsorg. Du arbetar med uppföljningar, exempelvis verksamhetsplan, tertialrapporter och verksamhetsberättelse och andra uppföljningar av verksamheten. Du kommer att tillsammans med enhetschef ingå i ledningsgruppen på Hemmet för Gamla.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har sjuksköterskeexamen och chefserfarenhet, med personal- budget-, och verksamhetsansvar från äldreomsorg.

Vi ser det som meriterande om har du erfarenhet från chefsroll på ett vård- och omsorgsboende, arbetat med återtagande/övertagande av verksamhet samt förändringsarbete och grupputveckling.

Du är en trygg och tydlig ledare med en positiv inställning och god kommunikativ förmåga. Du skapar engagemang och delaktighet och får med dina medarbetare i utvecklingsarbetet. Du har viljan att nå resultat och har ett långsiktigt strategiskt tänkande. Du måste kunna organisera och strukturera ditt arbete och hantera den administration som krävs.

Anställningsvillkor
Som anställd i stadsdelsförvaltningen har du friskvårdstimme och tillgång till motionslokal samt kan förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Vi har möjlighet att semesterväxla, det vill säga växla semesterersättning till extra dagar.

Vi kommer att intervjua löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,5 t/v.. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 2017/2894
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Borgman 0850815015

Företag
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg

Adress
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg
Björkhagsplan 6
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6

Jobbnummer
3467734

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg: