Biträdande avdelningschef, sjukvårdsrådgivningen 1177

Region Värmland / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Vi utvecklar en helt ny väg in i den värmländska sjukvården för patienten. Region Värmland har från 1 november 2019 tagit över sjukvårdsrådgivningen i egen regi. Verksamheten är förlagd till regionens tre akutsjukhus Karlstad, Arvika och Torsby med totalt fyra enheter. Vi vill ha dig med att utveckla den värmländska vårdkoordineringen med mål att skapa en enkel, tydlig och trygg väg för patienten in och igenom vården.



Biträdande avdelningschef, sjukvårdsrådgivningen 1177


Publiceringsdatum
2021-04-20

Dina arbetsuppgifter
Som biträdande enhetschef arbetar du på uppdrag av och tillsammans med enhetschef. Du ansvarar i samråd med enhetschef för planering, uppföljning, samordning, kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten och väljer arbetsformer så att medarbetarnas kompetens, engagemang och delaktighet tas till vara. Du har förmåga att leda och utveckla samt är lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov. Du ansvarar tillsammans med enhetschefen för den hälso- och sjukvård som bedrivs vid enheterna och upptagningsområdet. I arbetsuppgifterna ingår även samverkan internt och externt. Tjänsten innehåller även eget personalansvar, ansvar för att bedriva förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna är varierade och det finns stort utrymme för utveckling. Chefsuppdraget är tidsbegränsat på fyra år med grundtjänst inom Region Värmland.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten. Erfarenhet av ledarskap och/eller från arbete inom hälso- och sjukvården är meriterande. Du bör ha goda ledaregenskaper med förmåga att ta tillvara medarbetarnas kompetens och idéer. Du ska kunna arbeta självständigt samt samverka kring verksamhetens frågor internt och externt. Andra viktiga ledaregenskaper utöver god samarbetsförmåga är initiativförmåga, förmåga att motivera och entusiasmera medarbetare samt att kunna hantera stressiga situationer. Du behöver ha god datavana. Körkort krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och dina värderingar behöver stämma överens med Region Värmlands värdegrund - att vi jobbar tillsammans med målet god kvalitet, att vi bryr oss och jobbar med fokus framåt! Tidigare erfarenhet av chefs- eller ledarskap är meriterande men inget krav. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Fackliga företrädare nås via växeln 010-831 50 00

Varaktighet, arbetstid
100 procent , Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION VÄRMLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "40:2021:304".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Värmland (org.nr 232100-0156), https://www.regionvarmland.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Region Värmland

Jobbnummer
5705547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Värmland: