Biståndshandläggare till vård- och omsorg

Vård och omsorg, Avesta kommun / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård och omsorg, Avesta kommun i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedevetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

Vi är ett gäng på 5 biståndshandläggare med chef och 3 administrativ personal som ska förnyas och öppnar famnen för att du ska vilja vara en av dem. Här har du kollegor som tar hand om dig från första stund, vi skrattar mycket och ofta och ibland tar vi en promenad i samband med APT och fika. Varje fredag går vi ut och äter tillsammans. Vi är måna om varandra och även om du har ett eget geografiskt område att ansvara för så finns alltid en hjälpande hand. I vårt jobb är vi lösningsfokuserade där individen alltid står i centrum.
Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-05-23

Arbetsuppgifter
Biståndshandläggaren är spindeln i nätet där den ena dagen inte är den andra lik. Vi arbetar efter mottot: "Rätt insats i rätt tid på rätt plats" som gör att brukaren får den hjälp han/hon behöver.

Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom äldreområdet. Du kommer att göra utredningar med bedömningar och uppföljningar avseende dagverksamhet, hemtjänst, korttidsvistelse och särskilt boende. En stor del av ditt arbete går åt att planera för patienter som ska ha hjälp samt bedöma personers behov efter sjukhusvistelse. Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området.

Du arbetar självständigt och har ansvar för ett visst geografiskt område i kommunen men har bra stöd och råd som finns nära till hand av både chef och medarbetare. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners som Landstinget, rehabteamet och Migrationsverket. Vi är nu i startgroparna för att införa ett behovsinriktat arbetssätt ÄBIC/IBIC (Äldres/Individens Behov I Centrum).

Kvalifikationer
Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga d.v.s. kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt.

Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån socialtjänstlagens intentioner och målsättning. Körkort är ett krav då det förekommer mycket resor i tjänsten.

Tillsammans med oss övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handlägga snabbt och enkelt men även ha fokus på kvalitet, det är därför viktigt att hålla tidsramarna för att arbetet ska flyta på. Erfarenheter från området är meriterande.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-11-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-06
Ange följande referens när du ansöker: C6723/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Pettersson, Enhetschef biståndshandläggare 0226-64 54 30

Facklig kontakt
Kontaktuppgifter till din fackliga representant

Företag
Vård och omsorg, Avesta kommun

Adress
Vård och omsorg, Avesta kommun
Avesta
77481 Avesta

Kontorsadress
77481

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2862730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård och omsorg, Avesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård och omsorg, Avesta kommun: