Biståndshandläggare till myndighetsutövningen på vård- och omsor
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Inom myndighetsutövningen arbetar olika funktioner så som biståndshandläggare, LSS-handläggare, anhörigkonsulenter, kurator, mottagningsgrupp, koordinatorer med flera. Vårt kontor finns i Ringdansen med adress Guldringen 66. Vi söker nu flera biståndshandläggare.
Publiceringsdatum2014-09-18Dina arbetsuppgifterVill du ha ett berikande arbete, kom till oss så får du möjlighet till personlig utveckling genom möten med människor i olika situationer. Du får en omfattande introduktion utifrån dina förutsättningar och tidigare erfarenheter.
I arbetet ingår bland annat:
• Självständigt arbete, men i samarbete med andra
• Hembesök, uppföljningar och vårdplaneringar
• Spännande möten
• Samverkan
• Fortbildning
• Handledning i grupp
Som biståndshandläggare träffar du personer med fysiska, psykiska och kognitiva funktionsnedsättningar i alla åldrar. Du samlar information för att kunna utreda och fatta beslut om stöd och service enligt socialtjänstlagen. Du arbetar både med personens privata och professionella nätverk för att kunna bevilja god service och omvårdnad.
ProfilVi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av handläggning inom myndighetsutövning och dokumenterad kunskap om gällande lagstiftning inom verksamhetsområdet.
Vi söker dig som har en stabil och trygg personlighet med förmågan att etablera god kontakt med andra människor. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha goda kunskaper i dokumentation och samtalsmetodik.
Körkort är ett krav.
På grund av att Norrköpings kommun är ett finskt förfaltningsområde är det en merit om du kan det finska språket i tal och skrift.
Mer information och ansökan
Två tjänster är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Två tjänster avser vikariat på heltid då två medarbetare ska vara föräldralediga. Tillträde snarast och så länge medarbetaren ska vara föräldraledig, dock längst till 31 augusti 2015 . Vi tillämpar flextidsavtal.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Elisabeth Krafft Olsson på telefon 011-15 23 06 alternativt 073-020 12 48 eller Annelie Söderlund, biståndshandläggare på telefon 011-15 27 32 alternativt 073-020 12 47.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 september.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning Visstidsanställning vikariat dock längts tom 31 augusti 2015 100 %
ErsättningIndividuell lön
månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 .
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2001259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.