Biståndshandläggare till beställarenheter funktionsnedsättning

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-10


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Vi tycker om att jobba och känner ett stort engagemang för vår stadsdel Järva.

Stadsdelen har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer, det tycker vi är både roligt, utmanande och inte minst lärorikt och meningsfullt.

Området består av tre enheter; enheten funktionsnedsättning vuxen, enheten funktionsnedsättning barn och personlig assistans samt enheten socialpsykiatri. Området leds av en områdeschef samt tre enhetschefer som stöd i arbetet finns gruppledare, administratörer, avtalshandläggare och kontaktsekreterare. Vi har ett nära samarbete enheterna emellan samt med andra enheter och aktörer då vi har brukaren i fokus.

Nu söker vi biståndshandläggare till både enheten funktionsnedsättning barn och assistans samt vuxen. Vi söker kollegor till två tillsvidaretjänster. Hos oss får du ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

För att du ska få en god och trygg start hos oss erbjuder vi introduktion och handledning, det ser vi som en viktig del i arbetet.

På beställarenheterna har vi en hög trivsel och en god arbetsmiljö. På arbetsplatsen erbjuds förmåner som friskvårdssubvention, flextid, visst hemarbete samt möjlighet till semesterväxling. Läs gärna mer om våra förmåner här.

Din roll som biståndshandläggare

Biståndshandläggare i funktionsnedsättning arbetar med handläggning av insatser till personer mellan 18-65 år som bedöms tillhöra någon av personkretsarna enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Vi handlägger även insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen), tex hemtjänst och boendestöd.

Som biståndshandläggare kommer du dagligen att utreda, bedöma samt besluta om insatser enligt LSS och SoL samt följa upp beslutade insatser. Samverkan internt med andra enheter, grupper samt externt med exempelvis vården är ett stående inslag i ditt arbete. Ett gott bemötande gentemot både brukare och deras anhöriga samt andra samarbetspartners ser vi som en självklarhet.

Hos oss har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör! Därför söker vi dig som trivs med en föränderlig vardag och kan arbeta under föränderliga direktiv.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

Socionomexamen eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Har erfarenhet av att arbeta på en beställarenhet.
Erfarenhet av området funktionsnedsättning.

Vi ser det som meriterande att du har:

Kunskaper inom området LSS och personlig assistans
Utredningsvana
Kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Erfarenhet av Paraplysystemet, DUR

Vi söker dig som kan arbetar självgående, är noggrann och som har god struktur i arbetet. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Du har en god samarbetsförmåga och ett respektfullt bemötande mot såväl kollegor, brukare, anhöriga och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en god arbetsmiljö på enheten.

Din ansökan

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Välkommen till Järva stadsdelsförvaltning!

För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.

https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/6434".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Järva stadsdelsförvaltning, Beställarenheten

Kontakt
Alicia Karakezlidis Kastanas, Enhetschef
08-50802608

Jobbnummer
9208727

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: