Biståndshandläggare/Socionom

Lerums kommun, Myndighetsavdelning / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2015-11-05

Arbetsuppgifter
Verksamheten har som mål att på en demokratisk och solidarisk grund främja individens ekonomiska och sociala trygghet. Genom att vara behjälplig vill man inom Sektor Stöd och omsorg frigöra och utveckla enskilda individers resurser och möjligheter för att på så sätt skapa förutsättningar för en god livskvalitet.

Vi behöver nu en kollega i gruppen då en av våra handläggare slutar.

Arbetsuppgifterna innebär att handläggaren bedömer och beslutar om insats enligt socialtjänstlagen (SoL) samt följer upp beviljade insatser för den enskilde.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma och besluta om biståndsinsatser enligt socialtjänstlagen avseende omsorg och service för personer under 65 år. Du handlägger ansökningar gällande framförallt hemtjänst, trygghetstelefon, korttidsboende och särskilt boende. Arbetet innefattar även uppföljning av tidigare beslutade insatser. Du skall initiera och medverka vid vårdplaneringar på korttidsboende och sjukhus samt göra hembesök.

En stor del av arbetet handlar om samverkan med utförarna och andra relevanta samverkanspartners. Som handläggare arbetar du självständigt men ingår i en arbetsgrupp. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och vi håller på att rekrytera en metodhandledare som ska stödja gruppen i den dagliga arbetet. Myndighet Funktionshinder ingår som en del av Sektor Stöd- och Omsorgs Myndighetsavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socionomprogrammet. Du skall ha kunskaper om gällande lagstiftning samt god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Som person är du öppen, flexibel, lyhörd, har humor och kan arbeta både i grupp och självständigt. Ska ha goda kunskaper i Officepaketet samt ha körkort.
Sektor stöd och omsorgs målsättning är att skapa en heterogen personalgrupp. Vi strävar efter en allsidig sammansättning utifrån kompetens, etnisk bakgrund och kön.
Erfarenhet av arbete som Biståndshandläggare/LSS handläggare är meriterande.
Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Treserva är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-25
Ange följande referens när du ansöker: A514999
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zlatko Tonkovic, Enhetschef/Myndighet 0302-52 11 88 zlatko.tonkovic@lerum.se

Facklig kontakt
Emma Löwendahl Vision 0302-52 16 03 emma.lowendahl@lerum.se
Lena Biström SSR 0302-521413 lena.bistrom@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Adress
Lerums kommun, Myndighetsavdelning
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2513392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning: