Biståndshandläggare för äldreomsorg på 50%
Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Myndighetsenheten består av en verksamhetschef, en administratör, fyra biståndshandläggare som utreder och fattar beslut inom funktionsnedsättningsområdet samt tre biståndshandläggare som utreder och fattar beslut inom äldreomsorgen. På enheten tar vi emot ansökningar och utreder både inom SoL och LSS, samt Riksfärdtjänst. Vi utreder färdtjänst. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt med individen i fokus.
Publiceringsdatum2020-02-18Dina arbetsuppgifterSom biståndshandläggare tar du emot ansökningar och anmälningar, utreder, bedömer och analyserar behov hos individen samt fattar beslut om stöd och insatser.
Dokumentation sker i verksamhetssystemet Treserva.
Efter beslut ska du kontinuerligt följa upp de genomförda insatserna. Arbetet ska vara processinriktat och motivera till förändringsprocesser hos individen. Vi har sedan 2015 påbörjat arbetet med att införa ett behovsorienterat och strukturerat arbetssätt, IBIC.
Du ska samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande.
Vi söker nu en ny medarbetare som ska arbeta med inriktning äldre över 65 år.
Kvalifikationer• Socionomexamen eller likvärdig utbildning.
• Du ska ha kunskap inom relevant verksamhetsområde och kunskap om gällande lagstiftning.
• God datorvana samt goda kunskaper i svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal.
• Du ska ha ett intresse för andra människor och vara intresserad av mötet med dem.
• Ha ett intresse för Socialstyrelsens nationella metoder för kartläggning och bedömning av individer och deras eventuella behov.
• Körkort är meriterande.
• Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en trygg och stabil personlighet.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsat: Till 2020-12-31
Deltid: 50%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2020-03-04
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Kontaktperson för detta jobbFuad Ganibegovic
Verksamhetschef
fuad.ganibegovic@salem.seInför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad anställning till 2020-12-31. Deltid: 50%
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSalems kommun
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Salems kommun (org.nr 212000-2874),
http://www.salem.se Jobbnummer 5104598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.