Biståndshandläggare
Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
2018-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2020-04-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!
Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.
Vård- och omsorgskontoret, avdelning äldreomsorg söker en biståndshandläggare för tillsvidareanställning som bland annat kommer att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Som biståndshandläggare kommer du att ingå i avdelning äldreomsorg på vård- och omsorgskontoret, som organisatoriskt ligger under förvaltningschef. Inom avdelning äldreomsorg finns en samordnare, seniorhandläggare, boendesamordnare, biståndshandläggare, avgiftshandläggare, anhörigkonsulent och demenssamordnare. Avdelning äldreomsorg leds av en avdelningschef.
Dina arbetsuppgifter Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att:
Utreda, bedöma och besluta enligt socialtjänstlagen
Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare
Informera enskilda och andra berörda om hemtjänstinsatser och särskilt boende.
Samverka med utförare andra kontor och myndigheter
Vara delaktig i utveckilngsarbetet
Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.
Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller har annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg. Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine.
Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig. Du är bra på struktur och planering, kan hålla flera bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan tappa fokus på uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som bland annat innebär att du ska ha förmåga till inlevelse i brukarens perspektiv och kunna ge ett empatiskt bemötande.
Vi kommer intervjua löpande under rekryteringen.
Vid frågor kontakta avdelningschef Anette Ceder tfn 08-579 232 01.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-14ErsättningEfter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Ceder, avdelningschef 08-579 232 01
FöretagSollentuna Kommun
AdressSollentuna Kommun
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Jobbnummer 4457987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.