Biståndsbedömare
Finspångs kommun / Administratörsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Finspångs kommun i Finspång,
Katrineholm,
Askersund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-01-18BeskrivningSom biståndsbedömare på Myndighetskontoret Vård och omsorg jobbar du framförallt mot äldre personer och biståndet handlar i huvudsak om hemtjänst och särskilt boende.
Här finns sju biståndsbedömare som har ett nära samarbete. Möjlighet att få stöd i sitt arbete ges vid dagliga träffar samt vid metodmöten som hålls en gång per vecka, där vi också jobbar med kompetens och utvecklingsfrågor. Att jobba med kompetens och ständiga förbättringar, stora som små, är en del av arbetet. Som biståndsbedömare är du direkt underställd myndighetskontorets enhetschef.
Dina arbetsuppgifterSom biståndsbedömare har du ansvar för att utreda och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen gällande i huvudsak hemtjänst och särskilt boende. Arbetet är i huvudsak självständigt men med ett nära samarbete med kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande med hembesök, planeringsmöten på sjukhus eller korttidsboenden och kontorsarbete med handläggning och dokumentation. Uppdraget ställer krav på flexibilitet då planeringen kan ändras från dag till dag. Arbetet handlar mycket om kontakter med kommunens utförare, sjukvården och anhöriga.
KvalifikationerVi söker Dig som har examen från Sociala omsorgs-/socionomprogrammet med inriktning äldre- och funktionshindrade eller annan utbildning som kan prövas likvärdig, och som har tidigare erfarenhet av handläggning. Vi vill att Du har ett socialt intresse och att du har god kunskap om lagstiftning kring handläggning. Vi vill också att du har god samarbetsförmåga, god empatisk förmåga och personlig lämplighet för yrket. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga.
Körkort är ett krav.
AnställningsvillkorHeltid
Dagtid med möjlighet till flextid enligt avtal.
Vi driver Finspång framåt!
Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit ett gemensamt mål att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra - varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete.
Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag.
För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun.
I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Finspångs kommun (org.nr 212000-0423)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vård & omsorg, VoO Myndighetskontoret
Kontakt Emma Rosén
0122-85132elleremma.rosen@finspang.se Jobbnummer 7355879
Observera att sista ansökningsdag har passerat.