bid manager till randstad i stockholm
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden som nu. Konkurrensen om kompetensen och affärerna skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras. I denna föränderliga värld är vårt uppdrag som personalspecialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr. Världens absolut roligaste uppdrag enligt oss!
Som bid manager hos oss på Randstad blir du en viktig pusselbit i att säkerställa att vi levererar anbud i världsklass, som gör att kunder runt om i landet väljer att ingå partnerskap med just oss.
Ditt uppdrag kommer handla om att projektleda och granska våra anbud inom uthyrning, rekrytering och omställning. Detta omfattar i praktiken allt från analys av anbudsinbjudan, upprättande av tidplan, skrivandet och kvalitetssäkring av anbudet - till kalkylering och legala frågor. Du samlar in information, formulerar och skriver kärnfulla texter, säkerställer referenser, sammanställer bilagor och skallkrav m.m. Med andra ord driver du anbudsarbetet från ax till limpa för att säkerställa att vi levererar anbudsunderlag i världsklass! Framförallt blir du vår expert på anbudsarbetet och genom omvärldsbevakning och uppföljning av hur våra anbud presterar blir du en ovärderlig partner i att stötta verksamheten i att tänka rätt kring det material de lämnar in i upphandling.
Bid team är placerad på koncernnivå vilket gör att du får en helhetsbild av och samverkar med hela organisationen. Teamet utgår idag från Stockholm och du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Solna.
varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, HR, inköp, juridik eller annan relevant eftergymnasial utbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas likvärdig.
Du har ett par års praktisk erfarenhet av att jobba med upphandling och vi vill helst att du har jobbat med både offentlig upphandling och stora privata avtal.
Det är starkt meriterande om du har goda kunskaper inom LOU.
Då vi jobbar I en global organisation behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska och välutvecklad förmåga att uttrycka dig i skrift på båda språken.
vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Du är trygg i din expertroll och har förmågan att både kravställa och utmana seniora kollegor på ett balanserat sätt. Du arbetar noggrant och strukturerat och har en känsla för detaljer och vad som egentligen får våra anbud att sticka ut från mängden och nå hela vägen i mål.
Vi tror också att du har en nyfikenhet och lite av en vinnarskalle, egenskaper som gör att du är intresserad av att kritiskt utvärdera, följa upp upphandlingar och bevaka omvärlden - allt för att utveckla vårt anbudsarbete så att vi kan stå ut som den marknadsledande leverantör vi strävar efter att vara.
placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Solna men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-04-22. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Jonas Forsberg, head of national sales & bid team via:
jonas.forsberg@randstad.se eller på nummer +46708178338
Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718),
http://www.randstad.se Arbetsplats Randstad
Kontakt Angelica Gustafsson
angelica.gustafsson@randstad.se +46 (0) 70 403 91 75 Jobbnummer 8561808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.