Bibliotekarie eller kvalificerad biblioteksassistent
Uppsala kommun / Bibliotekariejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Bibliotek Uppsala, enhet Gemensamma Resurser
Har du erfarenhet av arbete på folkbibliotek? Vill du vara med och bidra till uppsalabornas goda upplevelse av bibliotekets utbud och tjänster?
Välkommen med din ansökan!
Bibliotek Uppsala har en omfattande verksamhet med tretton bibliotek, två biblioteksbussar och ett bibliotek på nätet. Organisatoriskt är Bibliotek Uppsala indelad i fyra enheter och tjänsten är placerad i enheten Gemensamma Resurser, med lokaler på Stadsbiblioteket. Alla enheterna arbetar tillsammans för ett gemensamt utbud av medier, tjänster och program.
Här kan du läsa mer om arbetsplatsen (
http://www.bibliotekuppsala.se)Ditt uppdrag
En del av tjänsten består av bemanning vid Stadsbibliotekets vuxenavdelning. I uppgiften ingår kvälls- och helgtjänstgöring. Den andra delen av tjänsten används till systemförvaltning av Book-IT, deltagande i webbteamet, samt arbete med bibliotekens publika IT-miljö och NetLoan. Navet kring lånelogistiken inom Bibliotek Uppsala är Book-ITsystemet. I tjänsten har du möjlighet att bidra till vidareutveckling av rutiner och annat som underlättar för medarbetare och besökare.
Publiceringsdatum2019-03-07BakgrundVi söker dig som har omfattande erfarenhet av arbete vid folkbibliotek. Vi ser att du har dokumenterad kunskap av systemansvar för biblioteksdatasystemet Book-IT, för folkbibliotek. Har du bred IT-kompetens samt goda kunskaper och förståelse för hur bakomliggande teknik fungerar i webbplattformar, appar med mer ses det som meriterande för tjänsten.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Dessutom har du en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Kia Gumbel, enhetschef, 018-727 17 63
Fackliga företrädare:
DIK, Anna-Lotta Jadinge, 018-727 60 43
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till kulturförvaltningen. Här finns följande åtta avdelningar: förvaltningsstaben, Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Reginateatern, Uppsala konstmuseum, Uppsala kulturskola, Offentlig konst och Natur & kulturcentrum. Förvaltningen ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturområdet och den kommunala kultur- och fritidsverksamheten. Hos oss kan du även jobba med kulturmiljöfrågor, kulturstöd och bidrag till studieförbund och bygdegårdar.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (
https://www.uppsala.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning till och med 2020-04-30. 100%. Tillträde 2019-06-17 .
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: KTN-2019-0197
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
•
75375 Uppsala
Kontorsadress•
Jobbnummer 4653597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.