Bergendahls Food söker en Varuplanerare Butik
Bergendahls / Inköpar- och marknadsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bergendahls i Hässleholm,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Bergendahls Food är ett detaljhandelsföretag inom dagligvarubranschen. Företaget har 4000 anställda och omsätter i år 11 mrd. Utöver drift av de egna koncepten City Gross och Hyllinge Cash levererar företaget dagligvaror till fristående butiker inom bl a Matöppet och Den svenska matrebellen. Bergendahls Food ingår i Bergendahls, bildat 1922 och helägt av grundarfamiljen i tredje och fjärde generationen.
Inom Partihandeln finns Varuflödesavdelningen som ansvarar för styrningen av våra flöden, kampanjprognoser samt inköpen till våra lagerterminaler. Då vi nu under de kommande åren kommer att etablera en spännande autoorder lösning där en del av butikernas orderprocess blir centralstyrd, söker vi nu dig som är en driven och analytisk person till rollen som Varuplanerare Butik.
Publiceringsdatum2017-11-20ArbetsuppgifterSom Varuplanerare Butik inom Varuflödesavdelningen kommer du ansvara för att hålla optimala lagernivåer i våra egenägda butiker via vårt nyetablerade autoorder-system.
Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå utav att kontrollera/analysera butikernas orderförslag och prognoser samt vårda lokala kampanjer, efterfrågevariationer, nya artiklar och artikeldata.
I det dagliga arbetet kommer du att ha ett tätt samarbete med både interna och externa kontakter. Interna kontakter är förutom inom den egna avdelningen framförallt med kategoriorganisationen, butikerna, lagret och kundtjänst. De externa kontakterna är i huvudsak med våra leverantörer.
Du rapporterar till Varuflödeschefen och tjänsten är placerad i Hässleholm, men resor förekommer.
KvalifikationerDu har minst 2-3 års erfarenhet av varustyrning och/eller operativt inköp, gärna inom snabbrörliga konsumtionsvaror. Du har en högskoleutbildning inom logistik eller ekonomi, eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper inom Excel & Powerpoint.
Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad med stark analytisk förmåga. Du är självgående samt entusiastisk till att lära och utveckla Best Practise. Arbetsuppgifterna ställer krav på affärsmässighet och kreativitet och du drivs därför av utmaningar och av att överträffa uppsatta mål.
För att lyckas krävs dessutom att du är en god kommunikatör i både tal och skrift som med lyhördhet och social förmåga kan skapa och bibehålla goda relationer med butikerna såväl som övriga kontakter.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i arbetet.
- Vi skapar vinst som ger oss resurser
- Vi är nytänkare som vågar vara annorlunda
- Vi tar socialt ansvar och värnar om vår omvärld
- Vi söker kontinuitet och präglas av långsiktighet
Din ansökan
I samband med denna rekrytering samarbetar Bergendahls med Experis.
För mer information om tjänsten kontakta Experis rekryteringskonsult Catharina Platoff på tel.044-20 38 68 eller Linda Svensson tel. 044-20 38 71.
Välkommen med din ansökan senast den 10 dec!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-09
Ange följande referens när du ansöker: 33977
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Svensson
Linda.Svensson@se.experis.comFöretagBergendahls
AdressBergendahls
28143
28143 1293
KontorsadressIndustrigatan 22, Hässleholm
Jobbnummer 3812230
Observera att sista ansökningsdag har passerat.