Beredskapssamordnare till säkerhetsenheten Göteborgs stad

Göteborgs kommun / Säkerhetsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2023-02-17

Arbetsuppgifter
Är det du som stöttar våra verksamheter inom området säkerhet och krisberedskap? Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen söker nu en beredskapssamordnare som i nära samarbete med kärnverksamheternas chefer ska bistå deras verksamheter i att upprätthålla arbetet i enlighet med stadens säkerhetspolicy och plan för krisberedskap och civilt försvar. Vi erbjuder ett utmanande och roligt arbete med stor bredd i arbetsuppgifterna.

Tjänsten är placerad på säkerhetsenheten som är organiserad under förvaltningens stabs- och kommunikationsavdelning där även förvaltningens kommunikations- och kanslifunktioner ingår. Din närmaste chef är förvaltningens säkerhetschef. Uppgifterna inom enheten omfattar personsäkerhet, fysisk säkerhet, brandskydd och informationssäkerhet samt krisberedskap och civilt försvar. Du ingår i enhetens team av kunniga medarbetare.

Som beredskapssamordnare ska du med hög grad av integritet driva genomförandeprojekt, hålla ihop, stödja och kvalitetssäkra kärnverksamheternas säkerhetsarbete. En stor del av ditt uppdrag innebär att du leder och samordnar aktiviteter samt bistår verksamheterna i att omsätta planer och riktlinjer inom säkerhetsområdet till operativt arbete.

Du är motorn i förvaltningens säkerhetsarbete som stöttar verksamheterna och säkerställer ett kontinuerligt operativt arbete inom säkerhets- och krisberedskapsområdet. I rollen som säkerhetssamordnare stöttar du säkerhetschefen med uppföljning och rapportering samt utförande av säkerhetsarbetet som exempelvis förvaltning och utveckling av förvaltningens krisledningsplatser.

Förutom att delta i dagligt förekommande säkerhetsarbete kommer du exempelvis att genomföra workshops, hålla utbildningar samt tillsammans med verksamheterna planera för hur kritiska funktioner inom förvaltningen kan upprätthållas vid allvarliga störningar.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har eftergymnasial utbildning inom säkerhet och krisberedskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har kunskap och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom säkerhet och krisberedskap, gärna inom offentlig sektor. Du behöver även ha erfarenhet av att planera, strukturera och driva projekt och det är en fördel om erfarenheten är inom säkerhetsområdet.

För att passa i rollen krävs att du har en helhetssyn. Du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen och omvärlden.

Arbetet innebär en ledande och en samordnande roll, vilket gör att du behöver vara både mål- och resultatorienterad och samarbetsinriktad. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling.

Du är skicklig på att balansera samverkan och samordning med att utföra uppgifter och uppdrag i linje med verksamhetens, enhetens samt förvaltningens övergripande mål och gällande riktlinjer.

Vid denna annonsering har vi valt att be dig att svara på frågor utifrån kompetens och kvalifikationer för att vi ska kunna göra ett rättvist urval i stället för att du bifogar personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C112712".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef säkerhet
Per Rosén
031-365 70 24

Jobbnummer
7457566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: