Bemanningsplanerare till Bemanningsenheten i Lundby
Göteborgs stad., SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2018-11-22ArbetsuppgifterBemanningsenhetens främsta uppdrag är att rekrytera och tillhandahålla timavlönade vikarier till verksamheterna inom äldreomsorg, funktionshinder, förskola och intern service. Utöver det är vi generellt behjälpliga och stöttar förvaltningens enhetschefer och samordnare vid bland annat system- och bemanningsfrågor. Bemanningsenheten är organiserad under HR-avdelningen och består idag av en enhetschef och 17 medarbetare. Vi söker en Bemanningsplanerare och tjänsten avser ett vikariat fram till 30 juni 2019.
Som Bemanningsplanerare på bemanningsenheten ansvarar du bland annat för att ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet TimeCare Pool. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av löneadministration, administration av övertid och frånvaro samt arkivering av personalakter. Du har dagligen kontakt med beställare och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus. Du har telefontid bestämda tider under arbetsdagen där du på ett serviceinriktat sätt bemöter våra kunder och medarbetare. Du har även ett ansvar i att följa upp arbetet som våra timavlönade utför. Det innebär uppföljningssamtal med timavlönade liksom hantering av återkoppling till/från verksamheterna.
Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.
KvalifikationerVi söker dig som har som lägst avslutad gymnasieutbildning. YH-utbildning i personaladministration eller annan högskoleutbildning med administrativ inriktning är meriterande. Du har tidigare arbetat administrativt och har erfarenhet av service och kundbemötande. Tjänsten kräver IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av bemannings- och vikarieplanering är meriterande, likaså kunskap i IT-verktygen TimeCare Pool, TimeCare Planering/Multi Access och Personec.
För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad samt har intresse och engagemang för att stötta och hjälpa andra. Du har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera dina arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Du trivs med ett flexibelt arbetssätt då din arbetsdag kommer att bestå av att ha många kontakter samt hantera frågor och ärenden av varierande slag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-01-02 , upphör: 2019-06-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A831075
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVedrana Pendic 031-3667010
FöretagGöteborgs stad., SDF Lundby
AdressGöteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg
KontorsadressVågmästaregatan 1 A
Jobbnummer 4472396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.