Bemanningsplanerare
Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.
Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.
Publiceringsdatum2014-09-01ArbetsuppgifterUnder hösten 2012 började Majorna-Linné arbeta utifrån det nya arbetssättet med bemanningsoptimering. Som ett led i arbetet har en gemensam Bemanningsenhet byggts upp. Enheten är central och organisatoriskt tillhör den HR-avdelningen.
I Bemanningsenheten arbetar enhetschef, huvudadministratör Time Care och bemanningsplanerare tätt tillsammans. Bemanningsenhetens huvudsakliga uppdrag är att administrera resurspass och täcka de korttidsbehov som uppstår ute i verksamheterna. Enhetens uppgift är vidare att samordna och effektivisera vikarieplaneringen samt säkerställa kompetens och kontinuitet vid frånvaro. Bemanningsenheten präglas av en hög servicenivå i korttidsrekrytering och bemanningsfrågor samt är en rekryteringsväg in i förvaltningen. Bemanningsenhetens uppdrag är även att stödja chefer och administratörer i systemen Time Care Pool och Time Care Planering.
Arbetsuppgifterna som bemanningsplanerare innebär framförallt att fördela de resurspass som finns i verksamheterna och boka vikarier. I arbetet ingår även uppföljning av vikariernas arbete och att ge kontinuerlig återkoppling till dessa. Bemanningsenheten blir för många timvikarier det första mötet med Göteborgs stad som arbetsgivare och det är viktigt att få dem att känna sig välkomna i förvaltningen. En viktig arbetsuppgift för bemanningsplaneraren blir därför att introducera, informera och utbilda våra vikarier.
Som bemanningsplanerare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och trivs i ett arbete med högt tempo. Du har en hög servicekänsla och en god kommunikativ förmåga. Du är en van problemlösare som ser möjligheter i dina dagliga utmaningar. Då vi är ett litet team som kommer att arbeta tätt tillsammans är det därför viktigt att vara prestigelös och öppen för att hjälpa till med alla uppgifter på enheten när så krävs.
KvalifikationerFör att arbeta som bemanningsplanerare ställer vi följande krav:
• Erfarenhet av att arbete med bemanning och korttidsrekrytering
• God kunskap i följande IT-system: Personec, Time Care Pool och Time Care Planering
• YH utbildning i personaladministration eller annan högkoleutbildning är meriterande
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-10-06 Tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2015-05-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A415918
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Falkemo, Enhetschef 031 - 365 84 95
Facklig kontaktKrystyna Öbom, Vision 031-365 91 69
FöretagGöteborgs stad, SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad, SDF Majorna-Linné
Stadsledningskontoret
40482 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20 40482 Göteborg
Jobbnummer 1980917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.