Bemanningsadministratör
Marks kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.
Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.
Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Socialförvaltningen i Marks kommun styrs av socialnämnden respektive äldreomsorgsnämnden. Socialförvaltningen är en gemensam förvaltning för de båda nämnderna och är indelad i fyra verksamhetsområden, äldreomsorg, individ och familjeomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. Som bemanningsadministratör är du underställd enhetschef på Bemanningsenheten.
Publiceringsdatum2022-01-27ArbetsuppgifterArbetet innebär att säkerställa att rätt kompetens finns för att nå verksamheternas mål och tillgodose dess behov på kort och lång sikt. I yrkesgrupperna som arbetar närmast brukaren i äldreomsorg, funktionshinder och socialpsykiatri. Det sker genom:
• Tillsättning av korttidsvakanser med stöd av Time Care Pool
• Kontinuerlig dialog med enhetschefer, planerare och medarbetare på enheterna
• Uppföljning av timanställda medarbetares kompetens, prestation och utveckling
• Uppföljning och utveckling av timanställda medarbetares arbetsmiljö
• Administrativa arbetsuppgifter exempelvis i samband med anställning timanställda medarbetare
• Genomföra och hålla i kompetensutvecklande insatser
KvalifikationerDu som söker ska ha följande kompetenser:
• Stresstålig och flexibel
• Noggrann och ansvarstagande
• Administrativ förmåga
• Professionellt förhållningssätt
• Serviceinriktad
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete inom vård och omsorg samt om du tidigare har arbetat i Time Care Pool och WinLas
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMarks kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C74871".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marks kommun (org.nr 212000-1504)
Arbetsplats Marks kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Ulrika Dahlén
0320-21 72 01 Jobbnummer 6286775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.